April 24, 2001
Blir det inte kondens åt "andra hållet".
Om du går ut på vintern med rumsvarma glasögon blir det ingen kondens.
Går du in i värmen på vintern med kalla glasögon blir det kondens. Kan ju bero på luftfuktigheten.
Verkar ju som att när ett kallt objekt utsätts för varm luft bildas kondens. Tror att temperaturskillnaden måste vara 13*C eller nåt. Jag är förmodligen helt ute och cyklar.
April 17, 2001
Har provat ute mitt i vintern. Bootade upp på 1880MHz med en T-Bird, men sen sket det sig. Har aldrig provat köra vid de temperaturerna nån längre tid.
-----------------
SOMETIMES YOU HAVE TO BURN TO CREATE !
1727MHz
Mjöde
[ Detta inlägg ändrat av Mjöde 2001-06-13 18:30 ]
May 28, 2001
men om man lägger sånna där "siliconpåsar" som ligger i skokartongerna när man köper skor då, de är ju till för att suga åt sig fukt! Om man har ett litet 'bilkylskåp' som man typ lägger in datorn i + en hel j-a mässa "siliconpåsar" så lär det ju funka... Om man byter ut dem med jämna mellanrum vill säga...
Här har de stoppat in datorn i frysen.. men de testar bara att överklocka deras GeForce3 kort.. men det klarar också 300/590Mhz!! Orginal är 200/460Mhz..
Tekniknörd som gillar att träna.
May 3, 2001
om man tillverkade nån sorts låda som man kan fylla med såndär icke strömledande vätska.... förstås hd och cd osv ska naturligtvis inte ner i den gröten... sen stoppar man hela paketet i frysen..... då kommer vätskan att gå ner till -20 och ingen kondens.....
e det nån som fatttar vad jag menar.....
December 23, 2000
2001-06-22 03:32, skrev Brännarn:
om man tillverkade nån sorts låda som man kan fylla med såndär icke strömledande vätska.... förstås hd och cd osv ska naturligtvis inte ner i den gröten... sen stoppar man hela paketet i frysen..... då kommer vätskan att gå ner till -20 och ingen kondens.....
Ett litet problem bara... den vätskan du pratar om tillvekas av 3M, heter Fluorinert, å kostar sisådär 1000 spänn litern, men man kan inte köpa i mindre volymer än 5 liter... dyyyrt.
Det finns ett företag som har sagt de ska ge ut ett system som är kylt på exakt det sättet! Eller ja hela lådan ska vara fyld med vätska som kyler hela systemt.. kommer inte ihåg länken.. men jag har sett lådan.. Vet inte om det skulle vara minus grader men rätt mycket bättre än luftkylning..
Tekniknörd som gillar att träna.
May 24, 2001
Jag skulle trycka i min dator i frysen, om den bara fick plats...
Det är ingen fara för kondens om man har datorn i kylen/frysen, problemet är när man ska ta ut den igen, då blir den rätt blöt.
Och så ska man inte hålla på och öppna frysen/kylen hela tiden, för då kommer det in varm luft och det blir kondens direkt (som fryser till i dessutom).
[ Detta inlägg ändrat av Donan Fear 2001-06-22 13:21 ]
March 4, 2001
2001-06-22 12:38, skrev Anton:
Det finns ett företag som har sagt de ska ge ut ett system som är kylt på exakt det sättet! Eller ja hela lådan ska vara fyld med vätska som kyler hela systemt.. kommer inte ihåg länken.. men jag har sett lådan.. Vet inte om det skulle vara minus grader men rätt mycket bättre än luftkylning..
Tror du menar OCZ och dom hade några ideer och prototyper tror jag med detta system men det blev antagligen inte verklighet och kommer nog inte bli det heller...:/
1 Guest(s)