July 11, 2002
Mind wrote: ?
själv letar jag efter det progget man ändrar hastigheten på skivorna i diskarna,
då får du göra som jag gjorde på en stackars 2gb IBM Scisi *stavning*..
Plockade isär den, kopplade på en högre spänning till motorn och så vipps så snurrade skivorna för fullt,* tyvär ingen bild men den funka 8)
Sedan så testade jag o scratcha på skivorna
schhhhhhschhhhhhschhh,schhhhhhschhhh,djjdjdjdjdjdjdjdjdj så lät det, men fan mina fingerspetsar började nästan att blöda av alla scratch.
*gissar att skivorna snurrade i 10000 rpm 🙂
July 11, 2002
mr :p wrote: [quote=Mind]?
själv letar jag efter det progget man ändrar hastigheten på skivorna i diskarna,
program för att höja spänningen till motorn...???? Meddela mig när du hittar det... 😕
han skämptar..
Det går inte att höja spänningen, man är tvungen att göra det fysiskt som jag gjorde.. men då funkar inte hårdisken , och den hinner inte med att läsa..
October 10, 2002
nILGot wrote: IBM diskarna ska det gå på har jag hört.. de går i silence och man kan öka prestandan på nått sätt...
Hehe, jo IBM diskarna som annars oxå har ett dåligt rykte angående hålbarheten. Att sätta dom o spinna i högre hastigheter kanske nog itne skulle vara att rekomendera 😉
June 28, 2001
gxp diskarna krasha rätt mkt ja
men det finns ett progg som man ändrar hastigheten för att dom har en inbyggd silencer sak , man kan altså ändra med ett progg som pular runt i Firmware saken så dom låter mer och snurrar en aning snabbare, lr tvärt om.
men det är inte en chans i helvete att jag börjar leta på IBMs hemsida.
October 23, 2001
Jag har också funderat på hur man kan tweaka hårddisken!
Kom dock fram till att det man kan göra får att få en snabbare hårddisk bl.a. ligger i att stänga av onödiga funktioner o operativsystemet, defragmentera samt att man även kan stänga av nån funktion i NTFS.
Mitt tips är:
Sök efter bra tweaks till XP samt till NTFS så känns hårddisken snabbare!
(testa även att leka med inställningarna för det virtuella minnet)
2 Guest(s)