July 28, 2001
asså hjälp!!! nu e ja desperat! när ja lirar nåt spel eller bara använder datorn vanligt så håller mina hårddiskar på att brinna upp!!! ja har en temporär lösning:
ja har tejpat fast en Zalman 80 mm på fronten men hur snyggt e de på ett LAN???
ja har så jvla lite pengar också så ja kan inte kan inte köpa en hdd-kylare till båda utan bara till en...
så har ja bara ett midi-tower... så om ja sätter i två hdd-kylare så blir de lite trångt...
behöver hjälp typ snabbt som fan!!!
HJÄLP DOM BRINNER UPP!!!
September 3, 2001
kan du säga vad det är för temperatur på dom??
kolla tempen med ett program som heter Dtemp som finns nånstans i nätet... leta i google.
under 45 grader borde det ändå vara tycker jag.
vad har du för hårddiskar? märke alltså. och storlek och modell.
se till att ha bra kontakt mellan chassit och hårddisken, så att värmen åker iväg. Detta orsakar mer vibrationer och oljud men det kanske hjälper.
har du märkt ostabilitet pga hårddiskarna?
September 3, 2001
fundera på nya hårddiskar i stället.... ibm 60gxp är inget att rekommendera.
nu kommer vissa att säga att deras 60gxp funkar utmärkt, men antingen har dom tur eller så kommer deras att gå sönder snart.
jag har haft 2 stycken 60gxp och båda gick sönder. Jag sa det till gubben i butiken och så sa frågade jag om jag kunde betala skillnaden till något bättre o då fick jag en ibm 120gxp, lite snabbare, lite tystare, lite kallare... men jag vet inte om den kommer att hålla heller.
Angående kylning så är det inte så himla mycket man kan göra åt saken utan att köpa proffsiga grejjer i kylning.com eller whynoi.se eller hur d va.
1 Guest(s)