February 12, 2003
OfflineHar haft lite roligt under dagen och gårdagen. Synd bara att jag inte får CPU:n att lira, det är något gravt skit som gör att den inte går igenom 3DMark 06 i högre frekvenser. Grafikkortet går helt okej iofs.
1300MHz 3DMark 06:
[Image Can Not Be Found]
1275/1250 3DMark Vantage:
[Image Can Not Be Found]
CPU:n är som synes i standardfrekvenser, jag har en till 870 som förhoppningsvis inte lider av samma jäkelskap. Ska testa den imorgon kväll, var tanken. Har även ett HIS HD5870, men det klockar inte lika bra enligt mina preliminära tester. 🙂
February 12, 2003
OfflineSnowman89 wrote: Ruskigt trevligt, synd på cpun bara 🙁 Har den en grov CB eller vill den inte med vanlig kylning heller?
CPU:n gör ledigt 5.2GHz i wPrime 32M, så det är inte problemet. Det är snarare det att den stenvägrar 3D, är nog PCI-E-kontrollern, eller så kan det rentav vara moderkortet. MSI P55-GD80 är ett fint kort annars, funkar perfekt i 2D.
EDIT: 16000 inlägg. Fan har jag gjort av mitt liv egentligen?
November 18, 2003
OfflineMean Machine wrote: CPU:n gör ledigt 5.2GHz i wPrime 32M, så det är inte problemet. Det är snarare det att den stenvägrar 3D, är nog PCI-E-kontrollern, eller så kan det rentav vara moderkortet. MSI P55-GD80 är ett fint kort annars, funkar perfekt i 2D.
EDIT: 16000 inlägg. Fan har jag gjort av mitt liv egentligen?
Jaha det var ju halvskumt. Lägg gärna in lite bilder på riggen ifall du har tagit några 🙂
ja det låter som en bra plan, och nästa gång du glömmer fota är det verkligen arkebusering 😛
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)

Log In