April 13, 2001
Nu ska jag säga er.....
Jag har kolat runt lite på Dator sidor, och på många ställen har jag till min förvåning sett att det klagas på den solida koppar kylflänsen Hedge Hog...
Detta är ett argument som jag strider emot.
HedgeHogen är underbar,den är fruktasnvärt snygg att se på och den kyler jäkligt bra, med t. ex min Ys tech fläkt, som dock är en ganska simpel fläkt..men hogen skulle behöva sig en Delta fläkt för den optimala kylningen !!!!!
December 23, 2000
För att taisol med delta vann fett över hedgehogen....
kolla vår flänsroundup
Stoor Fläns Roundup
[ Detta inlägg ändrade av Axzell 2001-04-13 11:21 ]
[ Detta inlägg ändrade av Axzell 2001-04-13 11:21 ]
[ Detta inlägg ändrade av Axzell 2001-04-13 11:22 ]
January 4, 2001
2001-04-13 11:19, skrev Axzell:
kolla vår flänsroundup
Stoor Fläns Roundup
Jag hitttar ingen HedgeHog i ddet testet......
March 6, 2001
Jag hittar heller ingen Hedgehog i det testet.
Konstigt, om man har en så stor roundup varför tar man inte med hedgehog utan man tar med såna skitflänsar som super orb och artic wind etc.??? Jag kan säga att min hedgehog kommer inte en taisol i närheten av.
inbilla inte mig att en taisol skulle kunna kyla ner min TB [email=1000@1512mhz]1000@1512mhz[/email] 2.05 volt som utvecklar upp emot 100 watt till 23 grader idle 41 grader full load. När jag hade min [email=1100@1250]1100@1250[/email] standard volt så gick den aldrig över 35 grader full load.
Konstigt, om man har en så stor roundup varför tar man inte med hedgehog utan man tar med såna skitflänsar som super orb och artic wind etc.???
Jo visst är det sant att de två kylflänsarna inte kyler bäst.. men alla vill inte ha högljuda superfläktar utan en fläkt som klarar att kyla processorn utan överdriven ljudnivå m.m..
Det måste finnas alternativ för alla liksom!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 6, 2001
Skall man skratta eller gråta. Det där var bland dom sämsta argument jag hört någon gång. citat "utan överdriven ljudnivå m.m.."
och sen testade man minst 5 stycken med deltafläkt. f-n har du inget bättre argument så kan du ju lika gärna vara tyst i stället.
Jag tycker att om man har en stor roundup för att som i det här testet besluta om den bästa kylaren, så bör man ju ha med dom som ligger i toppen. Sen kan jag väl säga att jag säkert inte heller hade valt hedgehog till årets kylare, pga. att den exempelvis kostar dubbelt så mycket som en del i testet.Men den kyler bättre än en taisol i alla fall. Jag kan styrka dom arumenten också. Jag köpte en tb 1100mhz av en kille och när vi provkörde den i 1250mhz så blev den ca 45-50 grader med en taisol j**lar vad varmt tänkte jag, men köpte den ändå, och kom hem och satte ihop den med min Hedgehog och då går den inte över 35 grader på samma inställningar. Det var väl konstigt.
March 6, 2001
Här kan ni kolla att det är Hedgehog som är kungen.
http://www.ocinside.de/index_e.html
February 10, 2001
Stinger...
ok du har övertalat mig.. hedgehogen är väl bättre än Taisol då... fast den kostar ju faan as mycket.. fast det kasnke den är värd då..
men asså .. säg om jag har fel nu... men kan inte Hedgehogen skada moderkortet om man flyttar lådan mycket... den väger ju faan bly! har hört det iafall..
February 10, 2001
min t-bird vill inte klockas...
jag låste upp den för ett tag sen.. å sen satte typ bussen på 117 o multipl. på 11 då ska den ju bli en 1287 mhz men den visar 1200 ...
och om jag tar 110 * 10 blir den en 990 mhz are ... helt sjukt !
Kan nån hjälpa mig ?
adda mig på icq:n isåfall!
69369027
January 4, 2001
2001-04-15 11:22, skrev Lening:
men asså .. säg om jag har fel nu... men kan inte Hedgehogen skada moderkortet om man flyttar lådan mycket... den väger ju faan bly! har hört det iafall..
Det är ingen fara om du har ett sockel moderkort... men som jag som har ett slot1 moderkort med en konverter på och hedgehog så är det bäst att ta loss hela konvetern och ta den i handen istället...
OBS! det är ingen fara att ha en hedgehog på en konverter!!!!!!!!!!!
Skall man skratta eller gråta. Det där var bland dom sämsta argument jag hört någon gång. citat "utan överdriven ljudnivå m.m.."
och sen testade man minst 5 stycken med deltafläkt. f-n har du inget bättre argument så kan du ju lika gärna vara tyst i stället.
Har du inte läst vad jag skrev eller..
Om vi inte hade haft med Delta fläktar så hade ju inte de som kan leva med ljudnivån kunnat se vad de gjorde för prestandan. Men vi måste ju ändå testa andra kylflänsar också! Alla vill inte att datorn ska låta hur mycekt som helst! Varför tror du "silent" datorer har en marknad..??
Det är väl ändå bättre att ha med många olika kylflänsar än några få som passar dina behov? Annars blir det ju ingen bra jämförelse.. Kolla på TomHardwares kylar test.. har han bara bra kylflänsar där? Nej! man måste ju ge alla en chans!
Kanske ska tänka lite innan du slänger ur dig saker..
Jag tycker också det är synd att inte Hedghogen är med men jag har inte heller sagt något annat.
[ Detta inlägg ändrade av Anton 2001-04-15 17:37 ]
Bra sagt Lening! Tycker faktiskt man ska kunna uttrycka sig lite bättre om man inte gillar någons åsikter..
March 6, 2001
jag undrar vem det är som inte läser. Jag undrade varför en kylfläns som
hedgehog inte var med i er stora roundup och då svarade du citat "men alla vill inte ha högljuda superfläktar utan en fläkt som klarar att kyla processorn utan överdriven ljudnivå m.m.." då undrade jag varför ni tog med minst 5 andra med deltafläkt då säger du citat"Om vi inte hade haft med Delta fläktar så hade ju inte de som kan leva med ljudnivån kunnat se vad de gjorde för prestandan." säger du inte emot dig själv nu. JAG UNDRADE BARA VARFÖR HEDGEHOG INTE VAR MED I ER ROUNDUP. Och jag har fortfarande inte fått något svar. Det hade ju varit ganska bra eftersom många undrar över dess prestanda. Eller hur!
Jo visst är det sant att de två kylflänsarna inte kyler bäst.. men alla vill inte ha högljuda superfläktar utan en fläkt som klarar att kyla processorn utan överdriven ljudnivå m.m..
Detta är exakt vad jag skrev. Som du ser så nämner jag ljudnivån eftersom du klagade på varför t.ex articwind var med. Med detta menade jag inte att vi inte tog med Hedghogen bara för att den var högljud. Jag nämnde aldrig hedghogen! Jag bara ville säga varför vi hade med articwind och superorb. Så det måste nog varit ett missförstånd. Varför hedghogen inte är med vet jag tyvärr inte.. men den kanske kommer att inkluderas i recensionen senare.
1 Guest(s)