Jo om man vill ha den värsta kylflänsen till socket A så är det ju helt klart Swiftech MC462-A för tillfället!
Men den kostar nästan lika mycket som ett vattenkylnings kit..
Tekniknörd som gillar att träna.
March 6, 2001
Men det kan det vara värt om den kyler så bra som man har läst i testerna
Jo det är ju verkligen kylflänsen man ska ha om man kör med Socket A processorer! Men om man kan tänka sig vattenkylning så ger det ju bättre prestanda för bara lite mer pengar.. Skulle varit roligt med en liknande kylfläns för fcpga processorer också..
Jag håller med dig Coore!! I alla fall tills jag köper en AMD processor!! :grin::grin:
Det är säkert en ren miss! Egentligen skulle det inte vara några hål.. men det blev lite fel i maskineriet.. så nu använder kylflänstillverkarna detta till sin fördel!
Det är så det är!! 😀
varför inte köpa en billig taisol med en lite bättre fläkt än att lägga ut dyra pengar på en Swiftec ? då kan man ju köpa lite mer ramminne eller nått .... för processorn mår ju inte dåligt av att ligga på typ mellan 40 - 50 grader !
Inte alls ett dåligt råd.. men försök sälja det till alla Mhz galningar.. 😀
Det blir välfigt svårt..
December 19, 2000
Hmm om man har en lägre temp så kan man klocka några Mhz högre.... men jag rekomenderar alla som har råd att köra vattenkylning, är både bättre och tystare, jag gör det nu, och de enda fläktarna jag har igång är 1st 120mm och 2st 92mm, allihop på 7V !!
det som låter mest i min burk är mina diskar... som tyvärr är lite svåra att få tyst på iom att jag inte vill slänga in dom i silent drives...
Hmm om man har en lägre temp så kan man klocka några Mhz högre.... men jag rekomenderar alla som har råd att köra vattenkylning, är både bättre och tystare, jag gör det nu, och de enda fläktarna jag har igång är 1st 120mm och 2st 92mm, allihop på 7V !!
det som låter mest i min burk är mina diskar... som tyvärr är lite svåra att få tyst på iom att jag inte vill slänga in dom i silent drives...
Jo jag har också tänkt köra vattenkylning md 7v på fläktarna + att ha HD:n i en silentdrive med en vattenkylning på ála Slass.
Men det som är det jobbigaste i datorn är DVD spelaren!! Den låter fruktansvärt mycket när den laddar upp.. vet inte vad man ska kunna göra åt det bara.. 🙁
Jo men det värsta är nog att det inte är vibrations ljud som hörs..
Så jag undrar hur mycket det hjälper.. 🙁
Jag håller meddig Coore!
Men försök att övertyga Slass och Peter om detta!! :grin::grin:
1 Guest(s)