April 2, 2001
"Men det finns i alla fall andra fästanordningar på P4 moderkorten! "
Haha, jo, de där Unterprocessor tillverkaren får ju lära sig lite ju!
Det är AMD som bestämmer att där ska vara 4 hål, likadant som det är Intel som bestämmer det på moderkorten till deras processorer att göra!
Det är processortillverkaren som skriver bestämmelserna och riktlinjerna för socklarna och fästanordningarna!
Ja men de hade ju såklart skrivit om hålen till moderkortstillverkarna för Fcpga kort också! Men de har antagligen kommit bort innan tillverkarna fick se dem.. 😀
Shit happens..
Tekniknörd som gillar att träna.
Mitt råd är att om man är villig på att lägga ut pengar på en kylfläns för 900-1000spänn så kan man lika bra sattsa på hyffsad vattenkylning!
January 4, 2001
2001-04-18 14:49, skrev TurboBird:
Ett problem med Hedgehog är att den inte är i ett stycke. Flänsarna pressas istället fast i bottenplattan. PGA detta kan olika hedgehog flänsar ge olika resultat... såg nånstanns (HardOCP var det kanske) att skillnaden kunde vara väldigt stor.
Åhfan, jag fick ett bra exempel i alla fall...
Ja om Hedghogen hade varit konstruerad som en Alpha PEP66 så hade den nog haft rätt okej kylningsförmåga!
April 13, 2001
Hmmm...kul med en massa argument.....
Jag sog bla at det var non som sade at man kan skada procesorn vid frakt etc.
Icke, ej vid frakt men som med monga andra flensar vid montering.man ska akta sig for ovarsama moneringar po AMD....tex Dur eler T-Bird.
Non sade oxo att den loter mycket ...lol
jag blev ganska road ner jag leste det ....
man f[r vell ha p[ vilken fl'kt man vill po Flensen ....Du kan ju fo vilken flens som helst att lota som ett vindkraftverk.....
Men den e lugnt prisverd, och var inte redda for att den ska lota mycket ....jag kor en Y tech flekt som ligger op medel volymen po flektar ...den kyler allt bra, kop gerna till
Artic silver Premium kylpasta....
January 4, 2001
2001-04-28 06:17, skrev Frost:
Hmmm...kul med en massa argument.....
Jag sog bla at det var non som sade at man kan skada procesorn vid frakt etc.
Icke, ej vid frakt men som med monga andra flensar vid montering.man ska akta sig for ovarsama moneringar po AMD....tex Dur eler T-Bird.Non sade oxo att den loter mycket ...lol
jag blev ganska road ner jag leste det ....
man f[r vell ha p[ vilken fl'kt man vill po Flensen ....Du kan ju fo vilken flens som helst att lota som ett vindkraftverk.....
Men den e lugnt prisverd, och var inte redda for att den ska lota mycket ....jag kor en Y tech flekt som ligger op medel volymen po flektar ...den kyler allt bra, kop gerna till
Artic silver Premium kylpasta....
Håller med om nästan allt... bara att den är inte så väldigt prisvärd... lite dyr är den allt
Ja den är inte billig!
Sepciellt inte Super Hedghog kombon med en Delta fläkt..
March 4, 2001
On 2001-04-14 22:04, Anton wrote:
Konstigt, om man har en så stor roundup varför tar man inte med hedgehog utan man tar med såna skitflänsar som super orb och artic wind etc.???
Jo visst är det sant att de två kylflänsarna inte kyler bäst.. men alla vill inte ha högljuda superfläktar utan en fläkt som klarar att kyla processorn utan överdriven ljudnivå m.m..
Det måste finnas alternativ för alla liksom!
En Superorb låter mer än en FOP32, och kyler sämre...kan det bli värre?
December 19, 2000
Allting hänger ju på hur mycket man vill betala för sin kylning...i budget klassen är det helt klart Taisolen som äger, utan diskussion...å då främst den med koppar kärna....men är man däremot villig att lägga lite mer pengar på flänsen..jaa då är det väl inget snack om saken, antingen Hedgehogen lr ännu värre Swiftech....som sagt hur bra kylning man vill ha beror ju helt på hur mycket man är beredd att betala..!
2 Guest(s)