March 14, 2004
_mogenkille_ wrote: jag skulle vilja ha hjälp me den sak. Jag har en amd xp 2400+ och vill trimma den fult. den står just nu på 1997.7
jag har gigabyta moderkort GA 7NNXP
Jag vet att kortet klarar av upp till 3200+hur ska jag göra?
Går de att trimma den till max?
Höj fsb:n tills den inte blir stabil... Testa om den är stabil med superpi, när den inte är det längre så höjer du vcore(volten på processorn), men håll koll på tempen bara...
March 5, 2002
_mogenkille_ wrote: jag skulle vilja ha hjälp me den sak. Jag har en amd xp 2400+ och vill trimma den fult. den står just nu på 1997.7
jag har gigabyta moderkort GA 7NNXP
Jag vet att kortet klarar av upp till 3200+hur ska jag göra?
Går de att trimma den till max?
Prova läsa överklockningsguiden.
March 14, 2004
_mogenkille_ wrote: Förlåt, men jag vet inte så mycket om clockning. jag höjer min i bios. den står nu på 15 *133. men jag vet inte hur volten fungerar. hur mycket ska man ta upp den då? Hur mycket är för högt och för lågt för amd xp 2400+?
Höj i små steg, tex från 1.6 till 1.625 osv. Kört min barton i 2.1, fast det går ju inga längre stunder... Vad har du för kylning?
May 21, 2002
jag tycker du ska läsa lite guider osv innan du ger dig på överklockning. Du ska tänka på att dina minnen ska palla det också, du ska ha bra kylning osv... och helst ska du veta din stepping på cpu:n för då kan du kolla upp den kanske på http://www.overclockers.com
1 Guest(s)