February 10, 2004
blocken är frästa i cnc-fräs.
har block ill gpu och cpu.
cpu temp på 31 idle och 45 load
gpu temp på 40 idle och 49 load
klockad enligt sign.
vill gärna veta vad era vattenkylningar presterar..
min har kostat ca 400:-
bilder
http://uploadyourimages.com/vi.....cf0139.jpg
March 5, 2002
DangerDen TDX, DangerDen Dual Heatercore, ½tum hela vägen, ehiem 1048. Pentium 4 2.6C @ 240fsb @ 1.585vcore, endast en fläkt igång på radiatorn, en vanlig klen titanfläkt. Monterat motstånd på den så att den inte låter någonting. Använder speedfan ovanpå det, så att fläkten regleras efter temperaturen. Idle på runt 28c, full load på 39c vid ohörbar ljudnivå och har jag båda fläktarna igång på 100% (fortfarande med motstånd, knappt hörbart dvs), så sjunker tempen till 34c.
February 10, 2004
mm.. bara 400:- fick pumpen av päronen eftersom jag hjälpte dem me en sak hemma.. hm.. hur många timmar.. svårt att säga började lite innan jul me blocken och eftersom jag går nv så har jag inte direkt lektioner som har me cnc å göra så jag å en kompis va där på raster å dar vi sluta tidigt.. men skulle upskatta runt 80 - 100 timmar
fick radiatorn för en hundring från en gammal saab... 6 x 4 dm... håller på att försöka fixa en oljeradiator istäället så där väl priset stiga på hela kalaset mellan 100 - 200:- uppåt.. men har minskat fläktantalet från 8 till 3
March 14, 2001
Har gjort block till processorn, nb, gpu, hårddisk och nätagg och kyler med något värmepaket från volvo..
Har väl lagt ut nästan 200:- nästan..
aluminium och koppar gratis
pump 100:-
slangar från biltema kanske 30:-
kylare 40:-
nipplar 30:- kanske..
Har lite dåligt med bilder just nu men de kan nog fixas nåtag, har iaf hyfsad temp, vet inte vad processorn ligger på nu för bioset visar 0C av någon anledning..
men på gamla moderkortet låg den runt 35-40C (barton 2500+), nb ~30
resten har jag inga tempsensorer på men de fungerar som de ska utan problem..
1 Guest(s)