December 23, 2000
Jag har en fruktansvärd temp på min nya Tbird 750...som ni alla vet så kör jag en taisol....
min förra prolle körde jag med en fop32-1 och fick 42 grader fulload 1Ghz.
nu har jag 57 grader fulload 956mhz.
jag kan inte nå 1ghz med nya prollen...den har 0.5mm lägre core =(
HELP ME!!!!!
April 18, 2001
December 20, 2000
Ja 57grader låter som lite väl mycket om man ska klocka den mera..
Hur är det med kylpasta och chassiventilationen?
Tekniknörd som gillar att träna.
Men om flänsen är brännhet så verkar ju den i alla fall göra sit jobb.. Men det är kanske något vajsing med fläkten..?
April 18, 2001
Har du kollat att sätta på kylflänsen med nya pasta och sedan plocka av den direkt för att sse hur kontakt ytan ser ut?
April 18, 2001
Ja det verkar ju onekligen lite konstigt..
Då är det väl bara den slutgiltiga frågan.. Har du bra luftcirkulation i lådan? Ja jag vet att du säkert har det men ändå..
December 23, 2000
Cirkulationen i lådan har förmodligen inget med tempen på själva flänse att göra (syftar på att den inte tar upp värmen ordentligt från cpu:n). Om du kan/vågar så testa att göra en liten anordning så att du kan sätta fast fläkten med hjälp av de fyra hålen i moderkortet. Då kan du få ett bättre tryck och förmodligen bättre överföring mellan kylfläns/core.
December 23, 2000
2001-05-18 22:26, skrev peter:
Cirkulationen i lådan har förmodligen inget med tempen på själva flänse att göra (syftar på att den inte tar upp värmen ordentligt från cpu:n). Om du kan/vågar så testa att göra en liten anordning så att du kan sätta fast fläkten med hjälp av de fyra hålen i moderkortet. Då kan du få ett bättre tryck och förmodligen bättre överföring mellan kylfläns/core.
Men frågan är: hur skall det gå till med en Taisol??? den är ju 80x60mm...så den går ju över de fyra hålen...får väl tänka ut något själv...som vanligt 🙁
1 Guest(s)