August 2, 2001
Lite frågor om hjälp.
Kör med en tailsol, med standard fläkten på 60mm (som redan låter för mkt)
men måste få ner min cpu temp, får dessa värden i mbm 5... 65°C, 5357RPM 100% Load
icke normalt ?
funderar på större fläkt på flänsen, men vilken, och hur gör man en tratt till den ?
vill få ner värmen+ decibel, vilken fläkt har ett bra blås+ är tyst ? antar att dessa två saker är svåra att kombinera, men bättre kylning sätter jag främst.
En fråga till : Peliter, bara till vattenkylning ?
Bättre kylpasta, kan det sänka värmen nämnvärt ? (har någon noname som jag fick med den lokala datorfirman nu)
kan Artic silver el. dyl. ha ngn större effekt ?
March 20, 2001
On 2002-01-12 05:32, Bol^ wrote:
Lite frågor om hjälp.Kör med en tailsol, med standard fläkten på 60mm (som redan låter för mkt)
men måste få ner min cpu temp, får dessa värden i mbm 5... 65°C, 5357RPM 100% Load
icke normalt ?
funderar på större fläkt på flänsen, men vilken, och hur gör man en tratt till den ?
vill få ner värmen+ decibel, vilken fläkt har ett bra blås+ är tyst ? antar att dessa två saker är svåra att kombinera, men bättre kylning sätter jag främst.En fråga till : Peliter, bara till vattenkylning ?
Bättre kylpasta, kan det sänka värmen nämnvärt ? (har någon noname som jag fick med den lokala datorfirman nu)
kan Artic silver el. dyl. ha ngn större effekt ?
peltier inte alls bara för vatten, du kan köpa en lite mindre peltier och köra med luftkylning.
1 Guest(s)