November 4, 2004
Jo inbränningen är ju ett problem.. hade tänkt att testa båda lite snabbt med en luffarkylare eftersom det tar en del tid att ordentligt skruva dit SLKn och akta sig illa noga för repor (plågsamt nylappad) och sen är det ju en viss inbränningstid på Artic Silvret oxå, ganska många timmar om man skall vara noggrann.
March 14, 2001
Mean Machine wrote: [quote=Boomhauer]Ursäkta om jag lånar tråden lite, men vad menas med "inbränning"?
Tiden det tar för allt att fungera som det ska, som att köra in en bil, ungefär.
Mja.. fungerar som de ska gör de ju direkt, men många har en tendens att klocka lite bättre när de belastast rätt hårt en längre tid.. många som inte alls tror att detta fungerar men det gör det i rätt många fall..
November 4, 2004
Ok efter att ha lekt lite för länge med med nya nätagget har jag nu kommit igång med överklockningen av ena CPUn. Köpt ett nytt Abit AN7 och har haft lite problem med Abits OC guru, verkar krasha datorn oftast när man ändrar FSBn. Senaste bioset inlagt men har inte hittat nån uppdatering till uGURU på abits hemsida, finns det?
XP 1700+ @ 1980MHz orginalvolt primestabilt en timme, är så långt jag kommit hittils.
November 4, 2004
Japp det är det. Grymt att man kan ändra volten utan att starta om! Sätter i bios när jag nått en stabil nivå och därifrån kryper jag uppåt i windows. Kör nu med nvidias system utility. Funkar bra att klocka med men läser varken spänning eller tempraturer på moderkortet rätt! Skumt.. på mitt NF7 funkar det ju korrekt.
February 12, 2003
Snorch wrote: Abit oc µguru är det program man använder i windows? Om det är det rekomenderar jag dig att använda bioset i stället.. brukar komma mycket högre (iaf jag) med bioset..
Det är så jefla kasst...:P
Allt funkar inte på mitt AN7, jag får ändra en del med nvidias prog, en annan del med uguru...:)
February 3, 2003
Det är vad jag vet bara pga att an7 just har uGuru som man inte kan det... CPU-Z kan inte läsa av vcore heller.
uGuru är ett jävla skit om ni frågar mig. Och för dom som klockar an7 så
Öka max en fsb i taget i typ clockgen eller dyl.
Inte högsta vdd.
Kyl sydbryggan.
February 12, 2003
LorD_Kvadd wrote: Det är vad jag vet bara pga att an7 just har uGuru som man inte kan det... CPU-Z kan inte läsa av vcore heller.
uGuru är ett j**la skit om ni frågar mig. Och för dom som klockar an7 så
Öka max en fsb i taget i typ clockgen eller dyl.
Inte högsta vdd.
Kyl sydbryggan.
Considered and done. Fast iofs har jag inte kylt SB, men uguru suger stenhårt, however. Klocka i bios, alla, för helvete.
February 3, 2003
flax0r wrote: [quote=joppe]har du bytt bios till tictacs. klockar skit annars.
Bullshit. Har inte gjort ett skit för mina kompisar. Gav mig en kanske 4 fsb ökning...
Du kanske inte vet att alla kort är olika?
4fsb kan göra mycket. Det kortet som mean_machine har gjorde 260fsb superpi stabilt hos mig. 265fsb på screen.Den biosen gjorde sin del.
August 14, 2001
Snorch wrote: [quote=Mean Machine][quote=Boomhauer]Ursäkta om jag lånar tråden lite, men vad menas med "inbränning"?
Tiden det tar för allt att fungera som det ska, som att köra in en bil, ungefär.
Mja.. fungerar som de ska gör de ju direkt, men många har en tendens att klocka lite bättre när de belastast rätt hårt en längre tid.. många som inte alls tror att detta fungerar men det gör det i rätt många fall..
kanske lite ot, men var det därför "gamla" datorer funkade bäst när d va dags att sälja? eller beror det på drivrutiner och "vana" vid datorn och sånt? (menar nu typ min P90 och P200MMX...) upplevde båda stabilare med tiden.
1 Guest(s)