November 17, 2002
Datorn fungerar utmärkt från 200 -> 247. Inget händer. Inte ens Värmen ändrar sej (25 grader)
Sen när jag ökar 1 eller 2 så Låser sej hdd (Går ej att hitta Läsfilerna: Tryck Ctrl+Alt+Delete för att starta om datorn)
Kör med:
MSI K8N Neo2-FX
Amd Atlhlon 64 3000+
2st Corsair Value S. PC3200 512mb
Vill få lite mer prestanda på datorn.. Men kommer ju inte längre :(..
Någon som har förslag?
March 11, 2003
Det kan vara sydbryggan som blir för varm. I.o.m. att hårddiskkontrollern kommunicerar över den, så är det inte ett helt ovanligt problem. Var t.ex. inte helt ovanligt på tidiga modeller av Nforce2, och jag har haft samma problem på ett Nforce3.
Överhuvudtaget är problem med USB, möss, tangentbord, hårddiskar och liknande vanligt när sydbryggan blir för varm.
April 29, 2004
Det är bara 2 av SATA-kontakterna som har låst frekvens, de andra två följer FSB. Jag komemr inte ihåg vilka som är vilka men du kan ju prova att byta till det andra paret.
August 16, 2003
Ooklamook wrote: Det är bara 2 av SATA-kontakterna som har låst frekvens, de andra två följer FSB. Jag komemr inte ihåg vilka som är vilka men du kan ju prova att byta till det andra paret.
XSforum wrote: SATA ports 1 and 2 are not locked, use slots 3 and 4 (closest to the cpu)
1 Guest(s)