March 26, 2002
jag sitter här med min p3 1000 mhz, i en chieftech miditowellåda med 1st 80mm fläkt och 4st 40mm fläktar, ENDÅ så går Graderna upp PÅ OTROLIGA höjjder... jag fattar inte vad som e fel.. jag har inte cloclat den. jag har bara 1 GeForce 3 128mb men det ska väll inte alstra SÅ mkt värme...
min standard nu är ca. 37-43 normal idle. och lan gå upp till 81grader celsius.
det e INTE Stabilt och jag undrar vad som kan ha hänt... kan kylpastan har smält ellern nått? help nån!?!
/ChaZer
Prinscreen på 81graders tempen finns här:
http://www.chazer.owns.it -> sen finns den på första sidan....
May 22, 2001
Låter skumt kolla det med kylpastan kan vara det som är boven i dramat. har en P III 550 / 576 MHZ slot 1 med dubbla fläkar på & en moddad nätdel (Satte in en rikigt chassifläkt i som blåser ur all varmluft) min pendlar mellan 35-45 Grader.. i extremfall upp till 60 ibland.
March 30, 2002
för att applicera kylpastan rätt ser du först till att skrapa av eventuella rester från thermalpads på fläkten, sedan tvättar du riktigt noga med T-sprit på fläkten. tvätta sedan kärnan på CPUn med nagellacksbortagningsmedel (ganska startk helst annars smetar det bara) och torka av med nåt damfritt. PILLA INTE MED FINGRARNA!! släng på lite pasta i mitten på din fläkt och lyft över en liiiten klick i hörnet på CPU kärnan. ta sedan t ex en fryspåse på handen och gnugga in pastan på fläkten ordentligt för att jämna ut ytan. medsols och motsols. sedan torkar du av ytan igen och tar kreditkortet och breder ut en jämn papperstunn yta över hela kärnan.
så är det klart. se bara till att inte röra på fläkten för mycket när du sätter på den för det förstör det jämna lagret med pasta och resulterar i sämre effekt
1 Guest(s)