Hjälp ang biospipelines till gf 6800LE|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp ang biospipelines till gf 6800LE
Davil_79
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 5, 2005 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hallå på er alla !

Nybörjare som jag är så har jag läst en massa ang. överklockning till mitt nya Leadtek gf 6800LE. Det jag nog kommer klara är ny bios som jag tänkte höjja volt från 1,1v till 1,3v och fläska på lite speed på minnen från 320/700 till 350/750. Tror ni det kommer funka bra utan för hög värme?

Det jag verkligen undrar över är hur det är med de öppnade pipelines?Kan man inte lägga dem i den nya biosen ??? Om inte så måste man alltså ha Rivatuner installerat föralltid för att behålla de nyöppnade piplinen ? Och om man skulle behöva omformatera windows så måste man öpnna dem i rivatuner igen...Så nu undrar jag om man inte kan fixa piplines "forever" ?!

Hoppas på lite hjälp av er duktiga

mvh // David

moddanrazer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 818
815667
January 6, 2005 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

http://moddan.myftp.org/6800
(ursäkta att den va nere ett par dar men servern crashade, men nu e den uppe igen)

kolla din temp innan du fläskar på med volten. men har du ett hyffsat bra genomflöde av luft i burken ska det inte vara några problem. innan du modifierar BIOSet till kortet att de ska ha högre frekvenser kolla så att ditt kort klarar av dem genom att klocka i ex. rivatuner.

nej, du kan inte lägga till dem i BIOSen.. utan du måste varje gång du formaterat lägga in rivatuner igen och öppna upp pipelinesen..

Davil_79
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
815745
January 6, 2005 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack tack så jättemycket för svaret ! Har grubblat ett tag på detta men nu vet jag 😀

mvh // David

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
815916
January 6, 2005 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Men scheisse, kör den på 1.1V från början? 😛
Jag kör då på 1.5V, trodde alla pipes skulle funka om man hade vita små artefakter om man körde 1.4/1.5V, men så var det inte...:-?
Sen kan man ju faktiskt klocka lite, om man sätter den klocken man vill använda i bios, eftersom det inte funkar i windows att klocka, alltså.
Ursäkta hur det ser ut, orkar inte riktigt engagera mig, är en smula trött.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 262
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL