November 1, 2002
January 26, 2004
Alla ASUS kort jag ägt så behöver man bara stänga av datorn en stund, typ 10 sekunder. Sen när man startar upp den igen kommer det upp en text som säger att överklockningen misslyckades och man måste in i BIOSen och ställa in det igen, typ.
Jag har lite motsatt problem, min dator vägrar starta om jag kör processorn i orginal hastigeten. Då tvärnitar den innan man kommit in i windows. Rolig prolle man har 🙂
July 3, 2003
har du fått igång datorn igen än Vicious? annars, gör såhär, sätt till clear CMOS, slå på datorn, den kommer slås på och sen av inom max 1,5 sek. sätt sedan tillbaka Clear CMOS jumpern till normalt, och DRA UR strömkabeln! sätt INTE tillbaka kabeln förräns typ 2 timmar senare... efter de ska de fungera 😉
December 27, 2003
Prova med att reseta cmos, alltså flytta jumpern så den gör så, plocka också ut batteriet och sen tar du och slår av strömmen till nätagget och drar ut sladden, låter den stå i ca 30 min och prova igen så vore de funka 😀
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
March 15, 2004
För några dar sen när jag hade klockat för mycket "trodde jag". hade klockat upp den som vanligt och undrade varför den inte startade sen när jag tryckte på knappen. blev lite rädd att jag sabbat mobot. gjorde clear cmos ett antal gånger på olika sätt. men inget hände. sen plockade jag ut batteriet i nån minut sen satte i det. då startade den som vanligt igen. Sen kom jag på smart som jag är att jag hade lösenordsskyddat datorn i bios så man måste slå in en kod på t-bordet för att den ska starta! tänkte inte alls på det...
Vad jag egentligen ville få fram så testa plocka ut batteriet o sätta tillbaka. Då borde typ bios resetas riktigt rejält 😀 clear cmos resetar inte allt. t.ex inte multiplier, inte på mitt mobo iallafall.
1 Guest(s)