August 14, 2002
Jag har:
AMD XP 2500+ (AQZEA 0334SPMV) <- bra?
2* Twinmos winbond 512mb pc3200 (CH-5) (dual channel)
ABIT NF7-S 2.0
Enermax 360w
SLK-947U + Enermax 92mm (Fläkten blåser och jag kanske skulle kunna skruva åt slkn hårdare)
Full load; chassi 30C cpu 58C +12V ca 11,8
Idle; chassi 27C cpu 46C 12+v ca 11,8
Jag kan köra prime95 torture test med 166*12,5=2075mhz (vcore:1,8v) i 9 timmar utan problem.
200*9 (orginal vcore) Är halv stabilt.
Men jag kan inte köra 166*13=2158mhz eller 200*10,5=2100mhz (samma vcore) utan att få error efter några minuter.
Jag får också error i memtest efter 770 cycles i 200*9
Allt körs i 6:6 och orginal timings
Nu till min fråga: Vad är det som stoppar min överklockning?
August 14, 2002
September 8, 2003
- Zalk1n - wrote: [quote=mattan]Hur mår din nordbrygga? Kanske vill ha lite mindre värme? Har du påverkat +3,3V?
tack för snabbt svar
Nordbryggan har jag inte kollat
3,3v ligger på 3,27 idle
EDIT: Nordbryggan känns ljummen. Kan man kolla nb tempen i ngt program?
tror inte där är någon sensor på den på ett nf7-s. är där inte på mitt iaf. inte vad jag upptäckt 😉
testa höjj vdimm(volten till minnena)
själv kan jag inte äns köra prime95 med minnena i 200fsb och 2.9vdimm äns 😉
skit minnen säger jag när dom ska klara det orginal.
edit*
testa å se först om det är CPU'n som säger stopp elle rom det är minnen, genom att ändra ratio till typ 6:5.
August 14, 2002
December 31, 2001
- Zalk1n - wrote: Hmm man kanske borde investera i ett par 256mb adata BH-5 stickor och göra sig av med domhär 🙂
Har bara hört negativa saker om dem.
Varför försöker du inte maxa ut en sak i taget ??
ställ ner multipliern till ca 8 eller så och dra på så hög fsb som du kan sen ser du hur hög fsb den kan gå stabilt i SEN börjar du leka med multiplier och försöka maxa ut prollen, ändra oxå spänningen vid behov.
idiotiskt att leka med båda samtidigt man vet då inte vilket det är som sätter stopp.
November 18, 2003
Death On Wings wrote: [quote=- Zalk1n -]Hmm man kanske borde investera i ett par 256mb adata BH-5 stickor och göra sig av med domhär 🙂
ställ ner multipliern till ca 8 eller så och dra på så hög fsb som du kan sen ser du hur hög fsb den kan gå stabilt i SEN börjar du leka med multiplier och försöka maxa ut prollen, ändra oxå spänningen vid behov.
idiotiskt att leka med båda samtidigt man vet då inte vilket det är som sätter stopp.
vad har du hört för negativt om adata winbond bh5 dåå?
alla rekommenderar ju dom, har inte hört något negativt alls om de
January 4, 2001
Death On Wings wrote: [quote=- Zalk1n -]Hmm man kanske borde investera i ett par 256mb adata BH-5 stickor och göra sig av med domhär 🙂
Men ifall det är prestanda han är efter så är det inte ett dugg idiotiskt..
Eftersom att hög FSB ger mycket prestanda... Stirra dig inhte blind på processorns klockfrekvens...
December 31, 2001
Coore wrote: [quote=Death On Wings][quote=- Zalk1n -]Hmm man kanske borde investera i ett par 256mb adata BH-5 stickor och göra sig av med domhär 🙂
Men ifall det är prestanda han är efter så är det inte ett dugg idiotiskt..
Eftersom att hög FSB ger mycket prestanda... Stirra dig inhte blind på processorns klockfrekvens...
Men det tipset jag gav så får han ju ut max FSB och sedan ut max mhz på prollen när han i efterhand höjjer sin multiplier.
tror du missuppfattade texten.
1 Guest(s)