January 5, 2003
tjenare.. har lite problem me ett klocka min p4 2.4.. har fått upp den till 2640 mhz utan problem (30-33 grader) men när jag höjjer det mer blir datorn skit labil o låser sig innan den kommer in i windows eller så blire blåskärm(me en massa text man inte hinner läsa) precis när man kommit in (i winXP :D) jag har provat att höjjt volten från 1.525 till 1.550 men d blir samma sak.. någon som vet vad som är fel? har ett asus p4s8x moderkort o 512mb ddr 2100(?) ram
January 5, 2003
November 4, 2001
Swartz wrote: Hmm...klockar du via FSB så kan det vara ditt minne som sätter stopp för dig!!! Du har dom långsamaste minnerna 2100....ska du köpa några som är bra för överklockning ska du helst ha 3200 eller 3500!!!
Hur skulle han annars klocka?
Men jag kan tänkta mig att du antingen haft otur med processorn eller att minnena sätter stopp.
March 1, 2003
Sprewt:Hehe,att dom kommer lätt upp i 3ghz,beror nog inte BARA på prollen 😀 ,du har nog dessvärre inte dom rätta förutsättningarna .
Jag kan juh inte lova dig,men jag e nästan 100%att det är ditt "Mobo"+minnet som sätte stopp!!.Har juh själv sammalikadant som du(iof har ja 2700 minne)men det spelar inge roll.Kommer inte längre än 2.6-7ghzTydligen så är det "chipset"på mobot som inte enå bra osv.
Så de e bara att spara pengar o köpa fetare saker 😀 (de har ja gjort) 😀 😀
January 5, 2003
December 15, 2001
EiN_BäVeR wrote: du vet att om du ändrar från 1.525 i vcore till 1.55
det är ingen skillnad i stort sett
ja måste köra 1.65 för att köra min i 3.06 och ja har juh en 2.4b
så du kan testa att vrida upp vcoren lite om du vill ha några mhz till
yepp...jag håller med...testa öka vcoren även för minnet ...så går de nog lite till...gl hf
March 1, 2003
😀 Nepp inte längre!!Kör me ASUS P4G8X Delux 😀 ,visserligen med ett SAMsug 512/333 minne,men det är nya friska minnen på G in 🙂 .Nu ligger jag Bergstabilt på 2.9ghz,FSB´n på 165 va upp på 168 men så j...la instabilt 😛 ,så det finns mer att ge!!.Hoppas att komer högre..Mvh TP
(29.5 gr på prollen,idle)
January 22, 2003
chrippaz wrote: [quote=Swartz]Hmm...klockar du via FSB så kan det vara ditt minne som sätter stopp för dig!!! Du har dom långsamaste minnerna 2100....ska du köpa några som är bra för överklockning ska du helst ha 3200 eller 3500!!!
Hur skulle han annars klocka?
Men jag kan tänkta mig att du antingen haft otur med processorn eller att minnena sätter stopp.
multipel kanske? 🙄
January 4, 2001
Dadde wrote: Dom där p4orna brukar väl inte bli varma eller gå att kloacka så högt, kanske är gränsen nådd vem vet.
Brukar inte P4 gå att klocka högt? haha.. nej lr hur... kör bara min 1.8@2.88 å då är det en B0:a...
_bushman_ Intel går INTE att klocka via multipliern....
sprewt.. kolla vad högt du kan köra minnena...
2 Guest(s)