October 27, 2001
Det var länge sedan jag höll på och klockade med min gamla dunderfågel, nu har jag en tråkig palomino och funderar på att köpa nytt. Är jag helt körd eller stämmer detta: Jag har DDR SDRAM minnen (266mhz) och mitt moderkort har väl som högst ~13 på multiplyern. Betyder detta att jag bara kan få upp cpun i ~1729mhz (13 x 133)? Eller är jag bara trött och vilsen, man borde väl kunna klocka över minnets kapacitet, om man kyler lite 😛
Mitt rationella tänkande är ur funktion, ursäkta mig.
October 27, 2001
Marquzz wrote: Du får klocka fsb'n lite så kan du nå högre. Hur högt beror givetvis på ditt moderkort, dina minnen och även processorn i slutändan.
Säger du det, jag som trodde det berodde på luftfuktigheten 😛
Jag har klockat innan, vad jag inte kom ihåg var bara om man kunde gå över minnets hastighet och isf på ett ungefär hur mycket.
No offence dude! 🙂
Mezzlock, oki, får väl börja testa, mecka och pilla igen då, när jag fått min nya prolle 😛
June 30, 2003
Pilla på lite nu.
Jag körde mina Standard cas2.5 minnen 333mhz@375mhz
Då standard minnen rent ut sagt suger så borde du väll också kunna dr aupp dina minnen aningens?
Lycka till!
//Sleman
August 17, 2001
PaiN wrote: [quote=Marquzz]Du får klocka fsb'n lite så kan du nå högre. Hur högt beror givetvis på ditt moderkort, dina minnen och även processorn i slutändan.
Säger du det, jag som trodde det berodde på luftfuktigheten 😛
Jag har klockat innan, vad jag inte kom ihåg var bara om man kunde gå över minnets hastighet och isf på ett ungefär hur mycket.
No offence dude! 🙂
Mezzlock, oki, får väl börja testa, mecka och pilla igen då, när jag fått min nya prolle 😛
Om du inte vet att man kan gå över minnets specade hastighet tvivlar jag på att du nånsin klockat. Det var det första jag började klocka när jag var n00b för 7 år sen...
April 2, 2003
Sleman wrote: Jag körde mina Standard cas2.5 minnen 333mhz@375mhz
Vars kollar man upp hasigheterna på minnen när man har klockat?
December 19, 2000
Jag använder Cpu-Z--ett mycket bra och heltäckande program oxå visar vilka minnes timings man kör i.
Finns att ladda hem HÄR
April 2, 2003
Naughtyboy_2000 wrote: Jag använder Cpu-Z--ett mycket bra och heltäckande program oxå visar vilka minnes timings man kör i.
Finns att ladda hem HÄR
för mig stod det 180.4 mhz på frequency borde det inte vara mer?
June 30, 2003
Hum har kört dem i 384mhz nu också dvs mina Standard 33mhz minnen.
Gick hur fint som helts...
Blir bara mer å mer överaskad av dem.
Det som hindrar min klockning nu är att jag måste börj om från början med graffekortet, då det är ca 9 grader varmare i mitt rum nun än när jag senast körde 3dmark 😛
Går inte att köra mitt ti4200 i 284/540 med över 2,85ghz CPU speed i denna värmen, det låser sig jätte bra. =P Om man höjer volten på agp så blire ju bara ännu varmare å låser sig ännu fortare 😛
(funderar iof på en ny kylning på graffet kör standard nu å inga flänsar på minnena)
December 19, 2000
Vilken divider du kan använda beror på vad du ställer in för NB/Strap...du måste köra 800fsb.
Men gör du det på en 533 cpu så kommer den att gå överklockad...alltså 200buss istället för 133...vilket inte många klarar utan extrem kylning.
Så därför får du antingen nöja dig med den dicider du har eller köpa en 800bussare.... om inte cpu klarar 200mhz buss d.v.s
2 Guest(s)