August 18, 2001
jag klockade min processor till 1,75GHz (Hade haft den stabilt på 1,7GHz innan)men fick en massa grafikbuggar då, så jag klockade ner till 1,7GHz men fick fortfarande en massa grafikbuggar.
Så jag klockade ner till 1,66Ghz och då var grafikbuggarna borta men nu får jag bara 9600 3d score, kan grafikkortet ha gått isönder på nåt sätt?
FAn också
hjälp!
September 12, 2002
August 18, 2001
XyliX wrote: Har du inte överklockat grafikkortet någe som kan ha påverkat?
Grafikkortet va ju klockat men jag klockade ner till originalklockningen men fick lika mycket grafikbuggar för det.
Men jag fattar inte varför prestandad försämrats så rejält.
Jag installerade om drivrutinerna och VIAs 4in1 drivisar, men det hjälpte inget.
August 18, 2001
Arel wrote: Återställ alla klockfrekvenser, resetta BIOS, formatera... brukar fixa sig någorlunda
Jag hade laddat ner en .reg fil som skulle ge hidden features till 40.41 detonator sakerna men jag tror att pga av det ändrade den mina inställningar, den hade lagt till en massa dumt och tagit bort mina braiga saker.
Därför prestandan gick åt helvete.
September 12, 2002
August 18, 2001
XyliX wrote: Jag tycker att det låter som att du har klockat sönder ditt grafikkort.
Trodde jag garanterat med men det verkar inte alls så
nu får jag 12214 3d marks och inga grafikbuggar alls.
Nu är jag lycklig igen 🙂
Men jag har nog lärt mig min läxa: Lagom är nog.
September 12, 2002
Njal wrote: [quote=XyliX]Jag tycker att det låter som att du har klockat sönder ditt grafikkort.
Trodde jag garanterat med men det verkar inte alls så
nu får jag 12214 3d marks och inga grafikbuggar alls.
Nu är jag lycklig igen 🙂
Men jag har nog lärt mig min läxa: Lagom är nog.
Ok, skönt att höra.
1 Guest(s)