December 25, 2002
jag har ett A7N8X deluxe (ASUS), med ett radeon 9700 pro ,WD 80 gb HDD, LG cd rom, och en Thermalright SLK 800 med en 80 mm delta fläkt på 80 CFM och min processor är 56 grader när jag har spelat en stund och min polare köpte en exakt likadan och hans är över 60 grader efter en stund. nätaggregatet är det som är på ett ELLE XP chassi (300 W) och på MB:t så finns det nåt som heter "power loss restart" och jag undrar om det kan vara det som händer för min polare (och säkert snart mig oxå) att den startar om PGA att den får för lite ström eller kan det vara PGA att den blir överhettad eller nåt.
och jag vet inte varför den blir så varm med den luftkylningen för jag har hört att det är den bästa på marknaden just nu.
jag har dessutom testad att montera om flänsen ett antal ggr men inget resultat
February 24, 2002
Du kan inte köra en så kraftig fläkt ansluten till moderkortet du måste ansluta den med en fyrpolig kontakt (som går till hårddiskar).
Power loss restart betyder precis som det låter det är ett alternativ till datorn bara, den är till för om den skulle köras som en server
så startas datorn om ifall det skulle bli ett strömavbrott eller liknande.
December 25, 2002
Lookkee wrote: Du kan inte köra en så kraftig fläkt ansluten till moderkortet du måste ansluta den med en fyrpolig kontakt (som går till hårddiskar).
Power loss restart betyder precis som det låter det är ett alternativ till datorn bara, den är till för om den skulle köras som en server
så startas datorn om ifall det skulle bli ett strömavbrott eller liknande.
det är bara det att jag inte vet i vilket hål på "molex" kontakten jag ska sätta sladdarna från fläkten i.
1 Guest(s)