November 16, 2003
February 11, 2003
alltså jag är inte nån stjärna på att klocka.. men JAG klarar mig utan problem.. men när nån ställer frågan hur man gör så snälla säg inte bara att gå in i bios och höj fsb.. stackarn kan lika gärna paja datorn då..
vad har du för moderkort (vad heter det)
det jag tycker du ska göra är att läsa på lite mera om klockning innan du ger dig på din 3.2 🙂
eller du kanske har en gamal dator som du kan prova på...
men om du nu vill försöka ändå.
lås pci slottsen finns oftast ett kommando för det.
se till att inte höja V-coren mer än 1.7 för då bränner du prollen. när du höjer fsb så se till att höja några snäpp i taget och inte 30 i taget... sen när du nått upp dit datorn börjar bli ostabil så sänker du bara några snäpp på fsb.. detta är lite enkelt förklarat.. sen kan man höja och sänka timingen på minnena som också ger prestanda men ska inte gå in på det nu...
om detta låtersom hockuspockus i dina öron så rekomenderar jag dig att läsa på litemera innan
ställer du bara rätt frågor så kommer du också att få svar..
gl hf 🙂
July 3, 2003
inte alla intels eller??? jag vet inte, har ingen erfarenhet av Intel alls, har bara haft AMD, men liksom, det borde gå att höja FSB'n ju, är det inte bara multi'n som är fullständigt låst på Intel's prollar???
oavsett, FSB'n måste ju vara inställbar på ALLA Intel-mobo's, de måste ju stödja flera olika typer av minnen och så, BIOS'et kan ju inte ställa in allt helt rätt ju, eller?? det finns ju vissa saker som kan vara tvunget att höjas eller sänkas ju....... nån som vet???
2 Guest(s)