Hjälp me kylfläns, lägga in kylpasta!!|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp me kylfläns, lägga in kylpasta!!
lalin
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 8
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 21, 2004 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja jag har ett problem me min proccessorfläns som jag inte får bort, jag vill inte ta i me onödig kraft o råka knäcka prollen. Utan de måste säkert finnas någon logisk teknik på att få upp den 😀 , när jag t.ex spelar så kommer den upp vid ca 50 grader C. då brukar datorn startas om och.

http://www.spirecoolers.com/im.....5e34b3.jpg

AMD 2800+ XP

/tack

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
625547
May 21, 2004 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Testa vrida den istället för att bara lyfta flänsen, cpu:n sugs oftast fast pga kylpastan.
Eller det kanske är clipsen som håller fast den vad vet jag 🙂

Agathorn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 348
625604
May 21, 2004 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

lalin wrote: Tja jag har ett problem me min proccessorfläns som jag inte får bort, jag vill inte ta i me onödig kraft o råka knäcka prollen. Utan de måste säkert finnas någon logisk teknik på att få upp den 😀 , när jag t.ex spelar så kommer den upp vid ca 50 grader C. då brukar datorn startas om och.

http://www.spirecoolers.com/im.....5e34b3.jpg

AMD 2800+ XP

/tack

Det låter snarare som att prollen inte får tillräckligt med spänning eller att du helt enkelt klockat för högt. Datorn ska absolut inte boota om vid 50 grader.

[unknown]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 253
628725
May 25, 2004 - 6:58 am
sp_Permalink sp_Print

Agathorn wrote: [quote=lalin]Tja jag har ett problem me min proccessorfläns som jag inte får bort, jag vill inte ta i me onödig kraft o råka knäcka prollen. Utan de måste säkert finnas någon logisk teknik på att få upp den 😀 , när jag t.ex spelar så kommer den upp vid ca 50 grader C. då brukar datorn startas om och.

http://www.spirecoolers.com/images/products/5e34b3.jpg

AMD 2800+ XP

/tack

Det låter snarare som att prollen inte får tillräckligt med spänning eller att du helt enkelt klockat för högt. Datorn ska absolut inte boota om vid 50 grader.

Jag menar det, min ligger på 48 grader med 1800+ (volcano 7) när jag sitter och surfar. När jag sen börjar spela så går den över till 52 grader, när den sen går över 55 (om den gör det vill säga) så snurrar fläkten mera. Min har aldrig startats om av överhetta, kan det vara så att min prolle äger?! Palomino är starkast :).

Enzo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
632157
May 28, 2004 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Om termistorn som sitter på moderkortet under cpu:n inte nuddar den så kommer den inte att visa rätt temp, böj upp den lite o sen när du sätter tillbara cpun så kommer den att tryckas ner igen o då ligger den mot undersidan på cpun o visar lite mer "ofel" 🙄 .

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 131
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL