March 5, 2002
ocz wrote: [quote=Spidey]Du måste testa dig fram
Kanske det. Men om man inte vågar bränna nåt då?
Vad tror du ett forum är tillför?
?
Bränna något? Hur skall du kunna bränna något? Övervolta? Utan spännignsmodifikationer så är det knappast möjligt. Sen så har man ju koll på tempen så det är ingen ursäkt heller.
Till the thread starter: Dra upp htt voltage några snäpp, nbridge voltage nåt snäpp, dra upp htt/fsb:n, börjar det bli ostabilt så kör 5:4 på minnena, fortsätt tils något sätter stopp (höj vcore osv), sänk htt multiplen om du kommer långt osv.
March 14, 2004
Fackamato wrote: [quote=ocz][quote=Spidey]Du måste testa dig fram
?
Bränna något? Hur skall du kunna bränna något? Övervolta? Utan spännignsmodifikationer så är det knappast möjligt. Sen så har man ju koll på tempen så det är ingen ursäkt heller.
Till the thread starter: Dra upp htt voltage några snäpp, nbridge voltage nåt snäpp, dra upp htt/fsb:n, börjar det bli ostabilt så kör 5:4 på minnena, fortsätt tils något sätter stopp (höj vcore osv), sänk htt multiplen om du kommer långt osv.
Okej... Egentligen inge mera offtopic nu men; jag kunde dra på 2.6v till processorn på mitt förra mobo, bränns proppen då?! :-s
Han kör 5:4 på minnenatänkte jag bara säga...
November 18, 2003
Fackamato wrote: [quote=ocz][quote=Spidey]Du måste testa dig fram
?
tror ja till o med kör 4:3 på minnena, jag har kunnat kört 250fsb förut stabilt fast de va 250x8 tror ja så moderkortet borde klara det
1 Guest(s)