April 5, 2002
Hej.. jag är ärligt talat kass på att överklocka och första gången jag gjorde det nu så blev det nog för mycket så nu när jag startar datorn så får jag ingen bild på skärmen och BIOS säger i högtalarna att jag klockat för mycket. Läser man i manualen till moderkortet vad man ska göra om man hör det medelandet så står det att jag ska in i BIOS och återställa mina inställningar men grejen är ju den att jag inte ser något.
Jag har ett Asus K8N-E DELUXE med en A64 2800+
Det jag gjorde var att trimma processorn 10% och ändra timings på minnet.
Jag fattar inte hur jag ska rensa BIOS till orginalinställningarna... tror ni det går att ta ur batteriet och sätta in det igen?? eller tas hela BIOS bort då?
MVH
May 21, 2004
Det ska stå i moderkorts manualen hur man går tillväga för att nollställa bioset, brukar va att man flyttar en jumper i ett par sekunder för att sen flytta tillbaka jumpern till ursprunglig plats, eller att man helt enkelt tar ur batteriet i ett par sekunder.
Borde stå i manualen, om inte så kontakta supporten där du köpte moderkortet...
March 14, 2004
Zap wrote: Låt bli batteriet! Det finns en jumper nånstans på moderkortet som du flyttar på så nollställer du BIOS. Kolla i manualen så hittar du den. Clear CMOS heter den, elelr nått liknande.
Ja jag har iaf inte pajat något moderkort så. Gjort det mååånga ggr.
Klart att jag kör jumper tekniken när jag kan, men men.
2 Guest(s)