June 16, 2004
Jag har en Dell Dimension 8250 med en Pentium 4 Processor på 2.38 ghz för att vara exakt.
Jag har trimmat mitt grafikkort.. nu vill jag trimma min processor, UTAN att behöva lägga in massa extra fläktar.
Men jag tror inte att extra fläktar skulle behövas.. har en stor till nätagget.. sen 1 typ 100 millimeter eller nåt sånt.. som leds direkt via en grön liten "plasttunnel" till processorns kylflens, så det borde vara kallt..
Men vad ska jag ha för program? Hur ska jag göra? Vad bör jag tänka på?
Vissa säger att P4 är låst från klockning.. stämmer det, kan jag inte klocka min?
Vore tacksam för vettiga svar!
February 11, 2003
förr så hade jag en compaq, och få inte nån idee att börja byta delarnarna i burken för då får du köpa nästan en helt ny burk.. det ända som jag fortfarande har kvar är hd och ljudkortet, nu verkar inte dell vara lika förjävliga som compaq
men om du fortfarande vill byta nått så är du nog illa tvungen att byta mobot,, och om det är som på min så var det inte lätt att få loss då den var fasstjuten med en tjock metallskena...
men får du bort mobot och det nya mobot passar i ditt chassi så ja varför inte
January 28, 2003
LuX^ wrote: [quote=roxerthedead]Jo alltså det hade jag ju själv listat ut, men man borde väl kunna låsa upp?
Nån som vet om man kan köpa en ny processor och trycka i då?
Nja isåfall ett nytt moderkort, men jag vet inte om det passar med ett dellchassi
Nope, både moderkort och chassin är Special à la Dell...
September 19, 2002
1) Fel forumsdel. Du ska skriva detta i Överklockning/Tweak.
2) Du har en Dell. Vill du klocka, köp en icke märkes-dator. I annat fall kan du glömma att klocka den då Dell är duktiga på att stoppa dig från det. Det är inget som går att göra nåt åt.
3) P4 går alldeles utmärkt att klocka, dock så kan du endast klocka via FSB(Front Side Bus) och inte via Multiplier'n då denna är låst. För info om detta kolla igenom lite trådar och använd sökfunktionen så hittar du nog en HEL del svar.
Läs gärna igenom lite trådar vad gäller överklockning och dylikt så att vi inte behöver få exakt samma frågor 20 ggr om dagen, det blir något tröttsamt efter ett par år som du kanske kan förstå. 😉
June 16, 2004
ok ToMaHaWk.. men jag är inte van vid forum överhuvudtaget och visste inte att den sektionen ens fanns, men tills nästa gång =)
Jag fattar inte ens hur ni svarar på något, så får ni en vit ruta där det stod vad du svarar på typ "Roxer: Jag ska klocka en.."
sökfunktion? :O
September 19, 2002
roxerthedead wrote: ok ToMaHaWk.. men jag är inte van vid forum överhuvudtaget och visste inte att den sektionen ens fanns, men tills nästa gång =)
Jag fattar inte ens hur ni svarar på något, så får ni en vit ruta där det stod vad du svarar på typ "Roxer: Jag ska klocka en.."
sökfunktion? :O
Knappen längst upp till höger i det inlägget du vill citera, "quote" står det... 😉
Men nu vet du iaf, så kolla runt litegrann & bli lite varm i kläderna så att säga. Roligare om man får reda på egen hand brukar jag tycka iaf.. 😉
1 Guest(s)