September 17, 2004
Tjena!
Har ett litet problem. Jag kan lätt klocka min 2600+ på 1,9 ghz till 2,3 ghz och allting funkar utmärkt, förrutom att det ibland kan hänga sig när jag spelar något spel. Så jag hade tänkt mig att klocka den till en 2,2 ghz iaf.
Har höjjt volten också, men det bli samma sak ändå. Så nu ligger den på 1.75(orginal typ) Hur högt vågar man höjja den?
Ska man ta och ändra timings för minnerna också eller?
timings just nu är 2.5-3-3-8
Men nu till det stora problemet! Har försökt klocka datorn till allt möjligt mellan 1900mhz-2300mhz men bara om jag ändrar FSB så funkar det om jag ändrar multipliern startar inte datorn, utan jag måste nollställa bioset,
Är det något annat jag måste ändra för att det ska fungera???
har en spire whisperrock IV fläkt och ett Abit NF7 moderkort och 512ddr ram pc3200 400mhz och ett radeon 9600 pro 256mb och ett 350w Aspire nätagg om det skulle vara till någon hjälp =)
Tacksam för alla svar! God fortsättning! Mvh//Grand
October 4, 2003
jag har ett Epox 3RDA3G, altså ett kort nästan exakt som ditt bara de att jag har FireWire o lite annat, o ja har oxo märkt att datan inte bootar ifall man kör med 200mhz fsb (xp 3200+) o liknande, de beror nog på moderkortet då, så man får väll helt enkelt köpa en 3200+ eller en Speed-Strip
1 Guest(s)