Hjälp med fläktkontroll|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp med fläktkontroll
nutte
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 30, 2003 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte en Mitron Rheobus som jag tyvärr inte verkar få någon användning av. De fläktar jag provat att koppla in låter väldigt ansträngda så fort jag minskar spänningen. Min ensamma top-fläkt i mitt Kingwin-case funkar det hyfs med, inte helt bra, men ljudet minskar lite och fläkten snurrar. Kopplar jag in de två frontfläktarna så låter de mer än de gör på fullt fräs när jag sänker spänningen, låter väldigt ansträngda, man tycker nästan synd om dem. Testar jag med de två fläktarna till radiatorn på mitt Swiftech H20-8500X-PV dör de helt om jag går under ca 90%.

Tycker detta är mycket märkligt då alla fläktarna funkade kanon när jag hade de anslutna till den speciella "fläkt-kontakten" på mitt tidigare Antec True 480 nätaggregat. De lät då ingenting och fungerade outstanding. Tyvärr sabbade jag det och råkade skicka in 230V med omkopplaren i 110V-läge när jag flyttade från USA. Fick sedan snabbt köpa ett nytt och mitt nuvarande Enermax EG465AX har tyvärr ingen speciell fläkt-kontakt.

Något som har några ideér? Är Mitron Rheobus så klen, dvs kan inte leverera någon ström, så den knappt klarar en vanlig 80mm-fläkt? Låter ju märkligt, isåfall skulle ju inte någon alls ha användning för den. Kan jag tänkas göra något fel?

Jag vill ha det som med mitt Antec-nätaggregat, borde man väl kunna få med en fläktkontroller?, eller ska man behöva köpa ett sådant igen?

/Nutte

nutte
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
sp_UserOfflineSmall Offline
356165
June 13, 2003 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte en Sunbeam rheobus istället och den funkar perfekt. Antingen var det fel på den Mitron jag fick eller är den alltså extremt klen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 395
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL