April 24, 2003
Hej skulle vilja klocka min XP2100+ till en XP2800+. jag får det att fungera upp till XP2600+ men då har jag bara ändrat Multipieln till 16 och volten till 1.7. om jag höjer multipieln mer så startar inte datorn så jag får köra en clear CMOS. om nån skulle kunna hjälpa mig med att säga exakt hur jag ska ställa in allt för att det ska står XP2800+. tack på förhand. P.S ni ser ju vad jag har för dator prylar så....
November 29, 2001
Remixkungen wrote: så jag ska höja multipieln till 24. kommer den inte gå över 3000 mhz då?? min fläck är inte världens bästa alltså....
MrWeizel
ska testa ditt förslag. ska jag höja volten till 1.75 då eller?
var i hela friden fick du 24 ifrån?
du ska köra 13.5 x 166 om du vill köra som 2800+
April 24, 2003
nnääää det fungerar ändå inte, datorn startar bara om precis innan windows startar. testade tom sänka multipieln till 12.5 men då startar datorn om precis innan windows startar.höjde volten till 1.75. när jag höjer den till 1.8 då startar den inte alls. utan pipper som självaste fhan (Varnings ljud)
November 29, 2001
Remixkungen wrote: nnääää det fungerar ändå inte, datorn startar bara om precis innan windows startar. testade tom sänka multipieln till 12.5 men då startar datorn om precis innan windows startar.höjde volten till 1.75. när jag höjer den till 1.8 då startar den inte alls. utan pipper som självaste fhan (Varnings ljud)
vad kör du minnet i?
November 29, 2001
Remixkungen wrote: får la göra det. tycker bara det är konstigt att jag inte kan komma upp till den nivån. har en kompis som har samma prolle som jag fast annan moderkort och han kör sin i XP2800 utan probelm. därför ville jag också kunna göra det.
har ni samam stepping på CPUn? samma minne, samma inställningar i BIOS, samma grafikkort, samamljudkort osv.?
finns massor av faktorer som kan spela in
2 Guest(s)