December 28, 2001
Jag skulle behöva lite hjälp och tips om klockning. Jag har ett Geforce2 Pro 64meg som jag vill klocka lite, jag har laddat hem Nvmax. Har aldrig klockat förut så jag är ganska kass på det här. Jag tänkte ju inte klocka för mycket. Nu står ju Core på 200mhz och Memory på 401mhz, hur mycket ska jag dra upp utan det är farligt för kortet? och vad ska jag dra upp Core eller Memory eller båda? När jag sen har klockat och stänger av Nvmax så är klockningen kvar va? så att man inte behöver gå in när varje gån man startar datorn och göra om allt?
Jag har en Tt Crystal ORB fläkt på kortet..
December 19, 2000
klocka lite i taget och kör ditt spel i nån timme efter klockningen, om det inte blir några stabilitestproblem, höj, testa, höj testa, höj testa osv tills det blir stabilitestproblem, då sänker du.
sen finns det juh mycket att göra, kyla minnen, kyla gpu, höja i/o volten, voltmodda kortet.
December 28, 2001
December 28, 2001
May 23, 2001
Du borde kunna höja till 230/430MHz med en gång utan problem. Vill du ta det försiktigt så börja med 225/425MHz och höj sen 3-5MHz i taget. Höj en sak i taget så du märker vilket som tar stopp och när(GPU/Minne och MHz), sänk sen ungefär 5MHz och klocka nästa sak.
OBS! Man kan aldrig vara för försiktig, bättre att ta lite extra tid på sig än att ha sönder något, äveb om det aldrig hänt mig personligen, men jag brukar ta god tid på mig och testa ordentligt mellan varje höjning.
December 28, 2001
Ok jag höjde till 430 & 230 och det värkar funka fint, har bara kört 3dmark2001, men om det inte kronglar så är det väl ingen fara med kortet?
En fråga till. Ett program som man kan kolla temperaturen på kortet med? och vad ska man ha för temperaturen om det ska vara normalt?
1 Guest(s)