April 5, 2003
Du vet inte vilken stepping det är kanske?
Det är iaf bara att gå in i BIOS ( jag antar att du vet hur man gör det) Leta rätt på clock inställningarna det borde inte vara så svårt, sen bör du kunna ställa in FSBn på 200 lämna multin på 11 och ge den 1.7v så bör den klara sig har du en skit stepping så kan du måsta ge den mot 1.8v men det märker du nog.
Lycka till och välkommen till forumet.
December 9, 2003
Nu står systemet på
Multiplier 9.5
FSB 200
Vcore 1.525 (ska de va så lite ?)
Minnena på Optimal timing (8.3.3.3)
Men vad ska jag höjja ? jag testa o dra upp Multipliern till 11 o FSB till 200 Vcore till 1.7 = jag han inte ens se att datorn starta innan sen dog....
🙁
ååååå
October 6, 2003
verkar vara skumt. Kolla vad du har för stepping, den står oftast på själva processorn (ta av kylning)
Kolla in en CPU-databas. På http://www.overclockers.com har dem en helt okej sådan.
Se hur de med samma stepping trimmat sina kärnor.
Om de har kommit högre kanske din är defekt?
December 9, 2003
lol fick min igår men ifs så kan den ju vara defekt ändå !...
men jag mena inte stepping jag menade vad jag ska ha för Vcore, FSB mm för o komma upp i ungefär 2100 mhz... ?
nu kör jag min 2500 + i 1900 mhz 9.5 x 200 och Vcore i 1.525 vilket jag tycker är lite...
men iaf så ska de gå o klocka den mer men jag är inte direkt någon höjdare på det men jag vet hur man gör o så ! men behöver ha lite råd... 🙂
October 20, 2001
Undervolt menas med att det skickat ut för lite volt. Inte mycket insatt i exakt hur mycket det handlar om men om det uppgår till så mycket som 0.2-0.3v så är det uppenbart att det inte funkar om den tex. kräver 1.7v vid 200fbs och du ställer den på 1.9v, har du sen ett fel på 0.3v får den ju fortfarande 0.1v för lite.
Måste finnas någon annan på forumet som har större koll på vilka siffror det handlar om än jag.
Folk rekommenderar "Motherboard monitor" programet för att kolla spänningar då man inte kan lita på BIOS men kommer du inte in i windows alls blir det lite svårt 😕
1 Guest(s)