February 7, 2001

Hejsan har börjat bygga ett nytt system och har skaffat:
Super fulltower 7896A Addtronics med, 1st 120, 7 st 80 och 1st 92 fläkt.
IBM 46GB 7200rpm HDD.
256Mb SDRAM.
jag tänker använda ett Abit K7A-Raid moderkort, en 900Mhz T-bird (266), samt ett Ausus GTS32Mb grafikkort
Jag hittade på tjcomputers.com ett K7A-Raid kort som var modifierad för 2.5 volt och undrar om någon har någon erfarenhet av detta . Funderar att skaffa ytterligare en 46Gb HDD för att utnyttja RAID funktionen på kortet, och undrar om eventuella positiva och negativa effekter.

December 19, 2000

Tjenna hej..!
kan tyvär inte hjälpa dig med volt moddnings frågan..då jag själv inte kör med AMD..men raiden däremot..de kan jag säga ..att de e bara å köra hårt..!
Körde me raid ett litet tag..(lånade grejer)..å jag kan inte komma på nåt å klaga på.
Allt funkade perfekt , fick fina prestanda körde det iofs i Win2K..men de var riktigt stabilt å bra..så de kan jag starkt rekommendera..!
I övrigt så skulle jag vilja säga att det blir ett fett system de där..om du ska ha dem grejern i burken som du skriver om..bra val av hårdvara..!
Lycka till..!
-----------------
//Nååti
[ Detta inlägg ändrade av Michael 2001-02-07 23:32 ]
December 20, 2000

February 7, 2001

Låter kanon! Har beslutat att köra med vattenkylning och har därför monterat 2*120 fläktar i fronten för vattenkylaren på 30*12.5 cm. Nu fattas bara lite mer stålar, men de kommer!!! Har satt målet till 1.5Ghz med en T-bird 900 och detta ska uppnås!!!!
THERE IS NO LIMIT
1 Guest(s)