November 5, 2005
Försöker överklocka mitt asus x800xt kort
en sak jag märkt är att mitt asus x850pro gick att överklocka mycket mycket mer innan man får artifacts...
Men hursom helst
Jag har bra kylning till kortet men det blir bara massa grafikbuggar när jag drar på lite... jag kan höjja en bit men det är typ bara med 20-40 på core:n och mem...
Är det så att kortet inte pallar av att överklockas? skitkort isf ..
får typ samma scores i 3dmark 05 dessutom.. ändå har jag 16pipes med mitt x800xt .. men pro kortet gick iofs att överklocka mycket mycket mera
October 25, 2001
February 20, 2006
Sitter själv på X800GTO² och dom klockar väldigt bra,
fast dom är i stort sätt nedklockade X850 och med annat
bios.
Men det ordnar man lätt genom att flasha om till tex. X850XT bios. dessutom kommer dom nyaste X800GTO² korten med alla 16 pipes upplåsta medans dom lite äldra
var man tvungen att flasha bios för att låsa upp.
Det jag ville komma fram till är att alla X800 kort klockar
inte dåligt, fast som redan skrivet så är GTO² korten i princip X850..
Till trådskaparen:
Det är väll inte så konstigt att ett 850 går att klocka högre än 800 kortet?
Och vad använder du för program när du överklockar?
November 5, 2005
villain wrote: Sitter själv på X800GTO² och dom klockar väldigt bra,
fast dom är i stort sätt nedklockade X850 och med annat
bios.
Men det ordnar man lätt genom att flasha om till tex. X850XT bios. dessutom kommer dom nyaste X800GTO² korten med alla 16 pipes upplåsta medans dom lite äldra
var man tvungen att flasha bios för att låsa upp.Det jag ville komma fram till är att alla X800 kort klockar
inte dåligt, fast som redan skrivet så är GTO² korten i princip X850..Till trådskaparen:
Det är väll inte så konstigt att ett 850 går att klocka högre än 800 kortet?
Och vad använder du för program när du överklockar?
Jag andvänder mig av ati tool. Du menar alltså att jag ska flasha om kortet till ett x800 xt kort istället?
Känns vel ganska onödigt då det enda den nya biosen gör är att den ändrar coren och memn precis som jag gör med ati tool...
October 25, 2001
November 5, 2005
SATIVA wrote: Lånar tråden lite.
På mitt x800xl har jag 16 pipes. Men kan man överklocka mer om man flashar om bioset? Isf var hittar man bios man kan flasha till?
http://www.techpowerup.com/bios/#flash
dessa bios har jag andvänt mig av.. även andvänt mig av winflash som finns längs ner på sidan, fungerat utmärkt
February 19, 2006
SATIVA wrote: Lånar tråden lite.
På mitt x800xl har jag 16 pipes. Men kan man överklocka mer om man flashar om bioset? Isf var hittar man bios man kan flasha till?
Ingen flashning kommer hjälpa dig att klocka högre. X800XL klocka väldigt dåligt, och det får man leva med.
OT: Olika kort klocka olika bra. Byt till bättre kylning så kommer du några Mhz mer.
February 20, 2006
pphille wrote:
Jag andvänder mig av ati tool. Du menar alltså att jag ska flasha om kortet till ett x800 xt kort istället?
Känns vel ganska onödigt då det enda den nya biosen gör är att den ändrar coren och memn precis som jag gör med ati tool...
Nej jag skriver inte att du ska flasha om ditt kort,
jag skrev lite allmänt om X800 kort bara.
November 5, 2005
swamp wrote: ja har ett X800 XT ja kan lätt över klocka de! ja får upp 580:560 me luftkylt... ja hade samma problen innan men ja ladda hem de senaste drivrutinerna och den senaste ver. av ATiTool sen gick de as bra:D
580:560 är juh ingenting...
jag hoppades på 585:625 iaf
mitt x800xt klockar nu iaf 550:560 (arctickylt)
2 Guest(s)