September 19, 2002
Suck, here we go;
Öka busshastigheten lite åt gången tills datorn blir ostabil i testprogram(såsom 3dmark, prime95, memorytest osv). Sen höjer du spänningen till processorn ett snäpp eller två och upprepar proceduren. Ej över 1.7v och håll koll så att tempen på cpun inte blir allt för hög. Blir det ingen skillnad när du höjer spänningen så höj spänningen till minnena istället och proav igen. Alternativt ställ minnena så att de går långsammare än cpuns buss, funkar det att klocka mer då så är det minnena som inte klarar av farten.
Visst börjar det finnas nog många trådar med såna här frågor? Inte för att verka dum/elak/otrevlig, men det finns faktiskt en sökfunktion. Blir lite tradigt i längden då massor av folk frågar exakt samma fråga. Finns för övrigt en FAQ om sånt här där grunderna för överklockning tas upp.
September 19, 2002
RaCCmAN wrote: Tack för infon, skulle givetvis sökt först. Ska bättra mig.
Har kört i 3.1Ghz, testar vidare!
Såg just att du verkar vara ny här, välkommen till forumet. Ber om ursäkt om du tycker jag snäste av dig, men det är rätt vanligt att folk ställer samma fråga om och om igen här i forumet, trots att det redan finns typ 200 svar på deras fråga i någon äldre tråd.
Dock så är många lite för lata för att leta efter detta så det resulterar i att forumet fylls av en massa inlägg som många tröttnar rätt fort på osv. Hoppas du förstår. Inget illa ment som sagt, men i flera av forumen finns det FAQ's där det står mycket matnyttigt, tex i överklockning/tweak-forumet. Sådana kan vara värt att ta en titt på.
August 7, 2003
hej igen kolla gärna mitt resultat här
http://service.futuremark.com/.....k1=6857432
Har haft den uppe i 3.31Ghz men då hann jag inte göra en benchmark!!
1 Guest(s)