January 27, 2002
Hej, jag har som ni ser ett EpoX 8K3A+, men problemet är att om jag kör i mer än 140mhz FSB så blir det nån sorts boot faliure. Det står typ "Insert the correct disk". Tänkte att det hade nå med någon PCI divider lr nåt sånt och läste att den aktiveras vid 166mhz, ändrade till 167mhz men det är samma fel iaf. Vad ska jag göra, jag har inte ändrat några inställingnar i BIOS så ge gärna förslag på inställningar som bör aktiveras/avaktivers.
October 15, 2001
så här brukar det vara på Epox kort..
Man laddar ner biosen från deras hemsida.. en zip fil med en ****.bin fil i.
Den lägger man sedan på en felfri diskett.. stoppar in den och startar om..
när BIOS rutan dyker upp så trycker man CTRL+F2.. för att uppdatera biosen.. det hela sköts med automatik.
Det ska stå i manualen.
Lycka till
January 27, 2002
Har gjort det nu, kommer i alla fall bara till 150 i FSB, skärmen bara slocknar när man startar datorn, tänkte att det fortfarande var problem med PCI/AGP dividern och höjde till 166FSB så att den aktiveras men det är samma problem iaf...vill gärna ha kontakt med dom som recenserade mitt moderkort (epox 8k3a+) eller som recenserade mina minnen (xtreme ddr pc3200) eftersom dom använde lika moderkort som jag då...
February 4, 2002
brydling wrote: Har gjort det nu, kommer i alla fall bara till 150 i FSB, skärmen bara slocknar när man startar datorn, tänkte att det fortfarande var problem med PCI/AGP dividern och höjde till 166FSB så att den aktiveras men det är samma problem iaf...vill gärna ha kontakt med dom som recenserade mitt moderkort (epox 8k3a+) eller som recenserade mina minnen (xtreme ddr pc3200) eftersom dom använde lika moderkort som jag då...
Jag tror jag vet felet Har läst om flera som haft stora problem med kombinationen Epox/xtreme minnen så prova ett annat minne så funkar det säkert som det ska Iofs vcoren hur mycket har du kört upp den till
January 27, 2002
Men när dom recenserade mina minnen så hade dom ju ett epox och kom upp i över 200mhz, såg även på xtreme ddr:s hemsida att med mitt moderkort så hade de kommit upp i 211mhz STABILT(!!!), jah har den bästa uppsätningen enligt tillverkaren (2*256mb istället för 1*512) och volten har jag på max på både minnen och cpu, det funkar iaf inte...
February 4, 2002
brydling wrote: Men när dom recenserade mina minnen så hade dom ju ett epox och kom upp i över 200mhz, såg även på xtreme ddr:s hemsida att med mitt moderkort så hade de kommit upp i 211mhz STABILT(!!!), jah har den bästa uppsätningen enligt tillverkaren (2*256mb istället för 1*512) och volten har jag på max på både minnen och cpu, det funkar iaf inte...
Både Datorbutiken och Overclockers har sagt att den kombinationen inte funkar bra ihop + massor av folk Visst alla har inte haft problem Har man tur så funkar det bra
February 4, 2002
Iofs kunde jag fixat en egen tråd men men
Fick en liten fundering på min XP2400 som inte vill gå högre än 2340mhz (195x12) vcore 2.1 Mitt Corsair PC3200 minne går på cas2-2-2-5 alltså den tuffaste minnesinställningen Om jag sänker den Får jag upp processorn högre då ? Och vad ska jag ställa in minnet på i så fall ? Visst det är bara att prova egentligen Men vad tror ni
March 24, 2002
brydling: Har du låst upp den? Vilken vcore?
Med tanke på att det är ett fåtal som har lyckats få dom till 2,5Ghz så tycker jag inte att det är så konstigt att den inte vill på 166 FSB om du kör standard 15x multipel.
Dom flesta verkar stanna på ca. 2,3Ghz med 2-2,15vcore.
Arne Anka: Det är ju troligast att det är proppen och inte minnet som stoppar dej, men prova att sänka till 11-11,5x så ser du hur långt minnet vill.
OT. Vad blev skillnaden mellan Corsair PC3200 istället för Samsung PC2700 i typ 3DMark?
March 24, 2002
brevix wrote: svåt att säga ,som du sa prova
vad tror ni om att öka vcoren mer än 2,1v på en xp 2400 (med den kassa steppningen)hur hög får cpu tempen var på en t-bred?har möjlighet upp till ca:2,4v (abit kd7)
Ska du prova 2,4vcore så gäller det att du kan kyla ordentligt.
Här blir det satan så varmt när jag går på med 2,2vcore och kyler med vatten, CPU'ns interndiod säjer 73-75 grader i MBM.
March 24, 2002
January 27, 2002
TPRS wrote: [quote=brydling]Jag har inte en aning om hur man låser upp en AMD Athlon XP 2400+.
Nån som vet? Gärna en guide.
Bus lätt!
Rita en båge runt diket med lite silverfärg på den sista L3 bryggan.
Kan du inte visa med en bild? Finns det typ ingen guide eller nått på nån hemsida?
2 Guest(s)