June 1, 2001
Ska tillverka ett vattenblock och jag undrar bara hur det ska se ut.
Hade tänkt mig göra ett som ser ut som en spiral typ maze 2 men det svåra är ju att veta godstjocklek i väggar och dylikt.
Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få hjälp med förslag eller ritning.
/mvh Markus
August 7, 2001
det viktiga i ett vattenblock är ju att det har en stor kontaktyta mot vattnet. sedan får ju inte väggarna vara för tunna heller. för då kan dom ju inte leda så mycket värme. men 2-3 mm kan ju vara ide. jag skall ha 2 mm i det som jag hållerpå att tillverka. men jag har ingen tidigare erfarenhet. men jag tänkte tillverka lite flera å se vilka som presterar bäst.
March 20, 2001
Jag ska göra ett eget oxå... lr jag ska skicka en ritning med farsan på jobbet får nått "proffs" göra det... men jag har tänkt att vattnet ska gå in precis åvanför coren och sen så ska det gå ut runt i hela blocket!! bara så ni vet det så ska man "kyla" hela blcket.. alltså vattenet ska inte bara kyla halva blocket för då kan det slå sig och bli snett/skevt!! <--- staving
December 23, 2000
Lär ju knappast hända med koppar då det skulle krävas ganska kraftiga temperaturskillnader. Och koppar i sig är en så pass bra ledare att även om man bara kyler en änden på blocket skulle blocket i sig ändå ha en ganska jämn temperatur... säg kanske 10-15 grader, och då lär det knappast slå sig...
1 Guest(s)