November 4, 2001
1. Fixa till basen så den är tiktigt plan.
2. Sätta sit en fläkt skulle kunna öka prestandan men skulle även kunna sabba den iom attt fläktarna får jobba mot varandra.
3. Bra kylparta (antar jag att du har iof)
4. lite vågat me ballt att borra hål i basen och köra i en kopparkärna.
här snackar vi 1/100-mm svarvning för att det ska gå bra 😉
November 18, 2003
SuperNova wrote: 1. Fixa till basen så den är tiktigt plan.
2. Sätta sit en fläkt skulle kunna öka prestandan men skulle även kunna sabba den iom attt fläktarna får jobba mot varandra.
3. Bra kylparta (antar jag att du har iof)
4. lite vågat me ballt att borra hål i basen och köra i en kopparkärna.
här snackar vi 1/100-mm svarvning för att det ska gå bra 😉
vart tänkte du att man ska sätta dit en fläkt?
ja ska fixa en bild på hur ja tänkte mig de snart
November 18, 2003
SuperNova wrote: kan fungera men 1.2st 80mm hade varit bättre =)
Grejen är bara att så jobbar fläktarna mot varandra.Den stora fläkten på kylflänsen (orginal) kommer att få jobba mot luftströmmen från dom andra fläktarna som du sätter dit.
jo men en 80mm skulle inte få plats, eller ska man ta o ta bort original fläkten o sätta dit 2st 60mm?
edit:skulle de bli bättre med 2st 60mm fläktar och originalfläkten eller 2st 60mm fläktar bara utan original fläkten?
March 14, 2004
Snowman89 wrote: [quote=SuperNova]kan fungera men 1.2st 80mm hade varit bättre =)
Grejen är bara att så jobbar fläktarna mot varandra.Den stora fläkten på kylflänsen (orginal) kommer att få jobba mot luftströmmen från dom andra fläktarna som du sätter dit.
jo men en 80mm skulle inte få plats, eller ska man ta o ta bort original fläkten o sätta dit 2st 60mm?
edit:skulle de bli bättre med 2st 60mm fläktar och originalfläkten eller 2st 60mm fläktar bara utan original fläkten?
Antagligen blir det bättre om du skippar orginalfäkten.
March 30, 2003
http://xtremesystems.org/forum.....hp?t=39261
Är det inte enklare att köpa en ordentlig fläns bara?
March 8, 2004
Urax wrote: http://xtremesystems.org/forum.....hp?t=39261
Är det inte enklare att köpa en ordentlig fläns bara?
Det är kul o modda 😉
2 Guest(s)