February 19, 2008
Tjena.. jag har en intel core 2 duo e6550 2.33ghz processor och ett Asus P5KPL-VM moderkort.. När jag clockar up processorn till 2.8ghz med en färdig överclocks profil så funkar allting perfekt, förutom det allra viktigaste.. Internet.. Det går inte att förnya IP-adressen när datorn är överklockad, ungefär som att routern inte vill svara på min DHCP request :S men när ja ställer tillbaka som vanligt funkar internet igen..
Kan det vara att ja har speedstep aktiverat (det låter konstigt att de skulle vara det) eller vad kan det vara?
February 19, 2008
jag har testat det med.. samma problem.. går inte använda internet, har börjat fundera lite på om det är nåt med att pcie clocken ökar samtidigt eller nåt.. så att det blir för mycket för det inbyggda nätverkskortet.. datorn startar dock inte om jag ändrar från auto på pcie clock.. fast inbyggda nätverkskortet har väl kanske inget att göra med pcie clocken..
har någon en lösning på det här blir jag lycklig =)
February 19, 2008
Har nu satt i ett nätverkskort.. fungerar bra nu.. 55 grader på cpu:n efter 3 timmar och 25min med orthos inställd att belasta cpu och minne.. (med 2.68ghz. 2.33 är "stock".).. Undrar bara om jag behöver oroa mej något över grafik pcie buffern?.. Kan jag klocka mer om det är 55grader vid full belastning?
1 Guest(s)