Hjälp VCORE... m.m.|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp VCORE... m.m.
ramii
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 30
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 11, 2003 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Hittade vcore och sånt på min bios. men det går inte o ändra det är oåtkomligt!

Hur ska jag göra. finns det några program till det? Ändra vcore? ändra fsb? för ser ut som det inte går i BIOS. kanske kan någon hjälpa och typ. låsa upp?

Min dator:

Moderkort: Nec SiS650
CPU: Intel p4 - 2.4 ghz
den är väl det viktigaste?

Men men tacksam för hjälp

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
410395
September 11, 2003 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ramii wrote: Moderkort: Nec SiS650

Hoppsan, visste inte ens att NEC gjorde moderkort... Det är första problemet. Andra är väl att SIS inte brukar vara några höjdare då det gäller öveklockning. Inte i samma aspekt som canterwood och liknande chipset's. Min gissning är att NEC är rädda att deras moderkort ska gå i småbitar om man överklockar och därför har spärrat så att du inte kan ändra vcore. Skämt åsido, om nec gör moderkort så är det för OEM-syften, inte för en datorentusiast som vill överklocka. Hårt, men sant.

Med detta vill jag ha sagt att du nog antingen får finna dig i att låta bli att överklocka eller köpa dig ett nytt moderkort. Och om det blir nytt moderkort; Köp ett från en mer känd tillverkare om du vill överklocka! Abit har alltid gjort bra kort för överklockning, de rekommenderas varmt.

ramii
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 30
410425
September 11, 2003 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ][quote=ramii]Moderkort: Nec SiS650

Hoppsan, visste inte ens att NEC gjorde moderkort... Det är första problemet. Andra är väl att SIS inte brukar vara några höjdare då det gäller öveklockning. Inte i samma aspekt som canterwood och liknande chipset's. Min gissning är att NEC är rädda att deras moderkort ska gå i småbitar om man överklockar och därför har spärrat så att du inte kan ändra vcore. Skämt åsido, om nec gör moderkort så är det för OEM-syften, inte för en datorentusiast som vill överklocka. Hårt, men sant.

Med detta vill jag ha sagt att du nog antingen får finna dig i att låta bli att överklocka eller köpa dig ett nytt moderkort. Och om det blir nytt moderkort; Köp ett från en mer känd tillverkare om du vill överklocka! Abit har alltid gjort bra kort för överklockning, de rekommenderas varmt.

heh okej tack :D.. men abit. vilken moderkort ska jag då ha? du vet juh min dator lite hur den e. men? tips tack 😀

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
410574
September 11, 2003 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Abit IC7, IC7-G, IC7-MAX3 är dom som anses vara bäst för överklockning. IC7-MAX3 är nog top of the line, men då kostar de därefter också. wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 312
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL