March 27, 2002
Ja har hört av folk att de ska gå att voltmodda sin celeron genom att koppla samman några av pinnarna för att få högre volt! :
"Det finns visst voltmod till celeron!!! Det var så jag fick upp min! man kopplar ihop några av pinnarna, 2 stycken gav en "standard" volt på 1,95 tror jag... Mycket användbart! sök efter detta, jag hittar inte just nu, lycka till!
NÅN SOM VET EN SIDA MED GUIDE TILL DETTA ???
VAR NU RIKTIGT SNÄLLA Å HJÄLP MEJ! TACK!
October 10, 2001
On 2002-04-04 21:54, spinx wrote:
TACK! ja ska se om ja vågar testa! e de nån anna här som har vågat å lyckats med detta?? tack iaf
😀
Klart att du vågar...Vad har du att förlora? En inte allt för dyr processor kan ju visserligen bli grillad, men annars så! Min nyinköpta Celeron 1.0a, startade jag för att se att den fungerade, stängde av och bryggade Vid1 och Vid2. Den går som en klocka på 1.825 volt (1.475v är default) annars är 1.625v max. Lycka till grabben!!
October 10, 2001
On 2002-04-06 09:50, laphroaig wrote:
Det är nog inte bara proppen som kan brinna, MB kan ju även det ta skada...Mvh..
Så sant, men det är ju så att man får ta lite risker också ibland. Friskt moddat hälften brunnet! Skämt å sido, länken högre upp på sidan är ju ofelbar, bara att köra igång med moddningen av prollen. Du kan använda dej av samma silvercompound som används vid upplåsning av AMD:s XP-processorer för att brygga benen på prollen. Vet inte exakt vad det heter men du hittar det säkert på någon datorbutik där du bor eller på någon nätbutik. Kör hårt!
December 19, 2000
Tjenna!!!
jag gjorde så att jag tog en gammal ATA33 kabel...skalade den och tog en av dem tunna metall trådarna i kabeln....virade sedan denna runt pinnarna typ 2 varv lr nåt..så att det sitter. Kolla sedan med förstorings på pinnarna så att tråden inte har kontakt med någon av dem andra pinnarna.
SÅ gjorde jag å det funkade alldeles utmärkt skulle det vara några problem så är det lätt att at väck.
Lycka till..!!
May 12, 2001
Klart tempen höjs, kanske inte så mycket men ändå... Jag gjorde så att jag la en bit av en ledare i socketen, jag stack ner ändarna i motsvarande hål! Sen bara i med prollen och tuta och köra! Funkar kanon, ville bara tipsa för jag tyckte det var krångligt med att snurra fast en ledare mellan två pinnar på CPU:n. Lycka till!
January 4, 2001
On 2002-04-09 22:44, spinx wrote:
är enda risken när man höjjer volten att de kan bli för varmt? nu ligger min cpu 1 25-30c i 1.95V , skulle tempen höjjas mycke om ja drog upp den i t.ex 2.05V ??? tack!
Jag har samma temp på min när jag kör den i 1.95.. men när jag drar upp den i 2.05 så blir den 45C
September 7, 2001
March 27, 2002
Cooolt...! Dehär måste ja ju ffn prova nu! ja ska ta lite ATA kabel å lägga runt dem. asso om ja fatta allt rätt så höjjer ja volten till ex. 1.95v vilket är max på mitt moderkort, sedan fäster ja ihop pinnarna å får nu 1.95V som default å kan höjja änn mer? e de så? tack!
April 20, 2002
Jag har en 1100mhz-prolle & kan bara klocka upp den till 1210mhz. Klockar jag mer startat inte datorn & jag får nollställa moderkortet. Försöker jag ändra Vcore i BIOS till över 1.75 börjar det tjuta. Hur ska jag kunna göra?
Nån vänlig själ som vill hjälpa mig?
Har ett Soltek65KV2-T moderkort.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
October 10, 2001
On 2002-05-26 23:16, spinx wrote:
KAN NÅN SVARA ? TACK!
Det är just så det ska bli, ja! Du har ju länken som visar hur, så varför inte testa det nu då? Funkar alldeles utmärkt på min Tualatin så varför inte på din Celeron? Kör hårt grabben och lägg gärna in ditt slutresultat efter modden 😀
April 20, 2002
Nån som har bra svar på mina funderingar?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)