October 2, 2001
Tänkte alternativt dra igång ett projekt med ljudlös vattenkylning.
Jag har redan en ljuddämpande box, men då jag vill överklocka plus att min box redan kan bli ganska varm tänkte jag vattenkyla datorn istället.
Vore det inte möjligt att ha allting i boxen utom vattentanken och radiatorn? Då skulle det bli ABSOLUT heltyst? Och isåfall så kan ju radiatorn vara väldigt stor.
Har en bild på min ljuddämpande låda plus en plan för hur det skulle kunna funka.
Vore tacksam för tips och ideer!
[Image Can Not Be Found]
March 20, 2001
alltså. problemet med att inte ha några fläktar är att vattnet kommer vid en vis tid bli för varmt och prollen överhetta. Dock inte om du har en vattentack på ett par 100liter. men jag misstänker att du inte vill ha det. Du måste dra luft genom radiatorn för att det ska bli bra. Om du har en stor jävel kanske det inte behövs, jag vet inte. Men du måste iaf har lite luftngenomströmning.. men du kan inte vänta dig speciellt bra temperaturer.
June 3, 2001
Hmm jag vet inte om det går men enligt denna testen
http://www.burnoutpc.com/index.....iew_id=113
så får dom 42grader i idle utan fläkt på en p4 2,53mhz överklockad till 3ghz..
tycker det låter lite väl bra men det är ju på en intel och dom avger väl mindre värme.
August 30, 2002
Jag körde utan fläktar innan jag fick nytt 3d kort. Men nu är det lika bra att göra det efter som 3d kortets fläkt låter en del. Men jag fick helt OK temps bara att vattnet blev över 33 c grader som värst och resultatet av det var att jag fick fylla på med vatten varannan dag.
November 8, 2002
Waco wrote: alltså. problemet med att inte ha några fläktar är att vattnet kommer vid en vis tid bli för varmt och prollen överhetta. Dock inte om du har en vattentack på ett par 100liter. men jag misstänker att du inte vill ha det. Du måste dra luft genom radiatorn för att det ska bli bra. Om du har en stor j**el kanske det inte behövs, jag vet inte. Men du måste iaf har lite luftngenomströmning.. men du kan inte vänta dig speciellt bra temperaturer.
Använd ett akvarium!! genialisk ide som ja kom på igår! Om mna nu ska ha kylare så borde de optimala vara att ha den i ett ouppvämrt garage eller liknande.
February 13, 2001
Ho ho 100 liter? I mitt system går det in ca 1 liter vatten å när jag kör orginal så kör jag utan fläktar å det går utan problem.... Vattnet kyls av rums tempen.... Kör med en cross kylare å en pump som ger ca 5L/m.... Testa dej fram å lyssna inte på allt du hör..... 🙂
Har testat med Duron 800/1000Mhz...Athlon 800/1000/1200Mhz. Funkar utan problem.... Har inte dokumenterat allt men jag kan testa på min Duron 1300 nu utan fläktar om du nu vill ha lite info.... 🙂
1 Guest(s)