Tweakat mitt 6800LE lite, bl.a ökat volt från 1,2 till 1,3,,
Hamnade som högst på 89 grader när jag körde CMR4, är det skadligt högt månntro??
Spelets grafik flöt kanon..
Vad kan tänkas vara max man törs köra på??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Kanske skulle tillägga att core går i 420MHz, i 1,3volt..
Klarar bara runt 370MHz med 1,1 volt, för det var 1,1 orginal kom jag på.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
moddanrazer wrote: [quote=ilg@dd]Kanske skulle tillägga att core går i 420MHz, i 1,3volt..
fint fint:) då är det ju bara att höja volten lite till så kommer du högre 🙂
Kortet kommer antagligen i höjd med himlen antar jag..
🙂
Skulle tro att 1,4 tar kål på coren med kylningen jag har nu..
Tempen vid "hardwork" ökade från 75-78 till 87-89 efter voltmodd..
1,4 torde ge runt 95grader gissningsvis..
Får skaffa en lite häftigare kylning då..
Vad kör du på ditt kort??
March 10, 2003
ilg@dd wrote: [quote=moddanrazer][quote=ilg@dd]Kanske skulle tillägga att core går i 420MHz, i 1,3volt..
fint fint:) då är det ju bara att höja volten lite till så kommer du högre 🙂
Kortet kommer antagligen i höjd med himlen antar jag..
🙂
Skulle tro att 1,4 tar kål på coren med kylningen jag har nu..
Tempen vid "hardwork" ökade från 75-78 till 87-89 efter voltmodd..
1,4 torde ge runt 95grader gissningsvis..
Får skaffa en lite häftigare kylning då..
Vad kör du på ditt kort??
okej, jaa det är kanske i varmaste lagret. en NV silencer 5 skulle sitta fint då:)
just nu kör jag 1.4v. men snart så ska jag kräma på 1.6v hade jag tänkt mig. vill ju ta 500 på coren:)
nån här på forumet som kör mer än 1.4v på sitt 6800 kort?
March 10, 2003
Mean Machine wrote: Hmm, min tempsensor är definitivt fuckup, den visar 48 grader konstant, no matter voltage.
Men NV Silencer 5 kyler rätt nice, det kan jag lova. Helt klart värt 170 spänn.
okej. vad har du för kort då och hur mkt volt drar du på?
man kanske ska ta en sån då:)
February 12, 2003
moddanrazer wrote: [quote=Mean Machine]Hmm, min tempsensor är definitivt fuckup, den visar 48 grader konstant, no matter voltage.
Men NV Silencer 5 kyler rätt nice, det kan jag lova. Helt klart värt 170 spänn.
okej. vad har du för kort då och hur mkt volt drar du på?
man kanske ska ta en sån då:)
Gainward 6800LE, går lika varmt på alla spänningar, inte så bra. Eller så är det bara jag som inte kan flasha bios (vilket jag garanterat lyckats med).
February 12, 2003
LorD_Kvadd wrote: Vad är det med er?!?!
Ska ni köpa en kylare som är speciellt anpassad för grafikkorten och är tyst?! Det är något fel på er. Man MÅSTE ju ta en gammal CPU kylare och mata på en enorm fläkt på! Annars går det ju inte... 😛
Skam på er! hehe 😉
Jojo, den funkade inte så bra...;)
Sämre än originalfläkten, faktiskt.
February 3, 2003
Mean Machine wrote: [quote=LorD_Kvadd]Vad är det med er?!?!
Ska ni köpa en kylare som är speciellt anpassad för grafikkorten och är tyst?! Det är något fel på er. Man MÅSTE ju ta en gammal CPU kylare och mata på en enorm fläkt på! Annars går det ju inte... 😛
Skam på er! hehe 😉
Skulle en sådan vara bättre än en gammal hederlig enorm kylare?:P
March 5, 2002
LorD_Kvadd wrote: Jag vet inte vad ni hade gjort men hade jag sett att en av mina datorkomponenter hade en temp på 89 grader hade jag bytat kylning snabbt som fan!
Grafikkort klarar av mycket högre temperaturer än CPU:er. Upp till 100c är ungefär som upp till 65c på en cpu.
February 12, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=Mean Machine][quote=LorD_Kvadd]Vad är det med er?!?!
Skam på er! hehe 😉
Skulle en sådan vara bättre än en gammal hederlig enorm kylare?:P
Den funkade bättre, men det var för att jag inte fick dit den riktigt. Iom att "ramen" runt själva coren är några mm högre, och jag inte fick dit pasta á la tillräckligt funkade det inte riktigt.
Hade samma prob med min AC, man behövde REJÄLT med pasta, för att få kontakt.
1 Guest(s)