February 13, 2002
Ok jag byggde färdigt min vattenkylning för runt en vecka sedan och hela anlägget kör fint, om man bortser från att jag faktiskt har en högre temp med vattenkylningen än jag hade men min gamla fläktkylning.
Ok nu hade jag ju då en Swiftech MC462 fälkt på tidigare men den höll CPUn på runt 35 grader, det var ju inte illa förståss men det lät ju också en hel del.
Så vattenkylning blev beställt och monterat, det bestod av Swiftech MCW462B kylblock en Hayden 676 Radiator samt en Eheim 1046 pump, med tillhörade tank från innovatek.
För att få luftflöde genom radiatorn så monterade jag också 2 st. Enermax 120mm fläktar.
Detta gav dock vissa bekymmernär jag drog ner mina andra chassifläktar 5 st 80mm så hoppade tempen i lådan till runt 50 grader, dock sjönk den till runt 31 när jag kör alla fläktar för full maskin.
CPU-tempen ligger stadigt på 38 vilket faktisk är varmare än med den tidigare fläkten.
Övriga specs:
Athlon XP 1800+, MSI K7T266 PRO2, ASUS V8200 G-Force 3 Ti500 Deluxe, Adaptec 29160N SCSI-kort samt 5 HDD av varierande storlek.
1 Guest(s)