August 10, 2002
Jag skulle kolla vart gränsen låg för mina minnen så jag sänkte multipliern till 8 och ökade fsbn till 230 och skulle köra pcmark för att kolla om jag fått ngra skysta minnesscores, det va då jag blev helt paff. 30 mer i fsb och 60mhz mer på minnena gav 50 poäng mindre, jag testade även sisof sandra för att vara säker på att det inte var pcmark som spökade, jag fick där typ 2-300 MER. Hur kan det komma sig?
Jag kör orginal minnetimings nu, förut körde jag 2-2-2-5 när jag fick mer i pcmark men mindre i sisof.
March 16, 2003
Få se om jag förstår dig rätt: Du sänkte minnes-timings när du ökade FSB:n...?
Körde du även minnena i 230MHz? Dvs syncat med FSB:n?
nForce2 kort presterar sämre med minnena i annan hastighet än FSB.
SiSoft sandra mäter väl bara din minnes-bandbredd medans PCMark är mera av ett test-program för hela systemet. Rätta mig om jag har fel.
August 10, 2002
Uberola wrote: Pc mark stresar antagligen systemet hårdare och det blir lite instabilt och tapapr data vid den högra hastigheten och därmed blir scoren lägre.
Smart, att jag inte tänkte på det.
För datorn var faktiskt inte så stabil vid 230fsb så då kanske pcmark upptäkte det men inte sisof.
August 10, 2002
Oj! Första gången i världshistorien jag har lyckats få ngt som klockar bra 😀
Men asso den är inte stabil på 230fsb, kör nu i 210*10.
Men asso jag kunde typ gå högre än 230 men den var ju inte så stabil så den hängde sig efter en stund. Fast det kanske man kan göra ngt åt om man ökar spänningen lite här och var 🙂
Kör du nu på 1,7 vcore 2,9 (tror jag det va) och ett snäpp högre än orginal på nb.
Vad har du för klockning marquzz? Och vad har du för kylning?
Spänning, temp, mm.
Tell me about your prolle 😀
August 17, 2001
Munken wrote: Oj! Första gången i världshistorien jag har lyckats få ngt som klockar bra 😀
Men asso den är inte stabil på 230fsb, kör nu i 210*10.
Men asso jag kunde typ gå högre än 230 men den var ju inte så stabil så den hängde sig efter en stund. Fast det kanske man kan göra ngt åt om man ökar spänningen lite här och var 🙂
Kör du nu på 1,7 vcore 2,9 (tror jag det va) och ett snäpp högre än orginal på nb.Vad har du för klockning marquzz? Och vad har du för kylning?
Spänning, temp, mm.
Tell me about your prolle 😀
Min vill inte en MHz över 222, kör vatten på den (maze3) har fått upp den stabilt i 11x222=2442, den bootar in i win i 2500 men inte stabilt.
August 10, 2002
Ok jag har en coppersilent tc som jag kör på max rpm 🙂
Kostade mig 190kr i min lokala handlare men 145kr på gtek.
Så det e ingen förmögenhet jag lagt ut på kylning.
Men en sak ja tycker är konstigt.
Värmen ökar inte nämnvärt när man klockar det är bara när man öka spänningen som den ökar. Tycker jag e konstigt.
April 18, 2003
Munken wrote: Ok jag har en coppersilent tc som jag kör på max rpm 🙂
Kostade mig 190kr i min lokala handlare men 145kr på gtek.
Så det e ingen förmögenhet jag lagt ut på kylning.
Men en sak ja tycker är konstigt.
Värmen ökar inte nämnvärt när man klockar det är bara när man öka spänningen som den ökar. Tycker jag e konstigt.
Haha okej du kan ju testa köra typ Prime95 ! "Den kommer sticka bra i temp kan jag säga"
Sen kan du nog slänga ut din klena kylning.... 8)
2 Guest(s)