February 8, 2004
Monterade min nya Zalman 7000B-CU idag, och tänkte att, gött med bra o tyst kylning... Ja tyst var den, men tempen skenade iväg upp till 55 grader LOAD.. Jag har bara sett folk som haft typ 40-45 grader LOAD.. fattar inte varför min e så konstig..
jag har ett tunt lager med kylpasta på CPUn, orginal pasta från Zalman. Ska man kanske byta den?.
Kan juj tilläga att AMD64 orginalkylaren kylde bättre..
February 8, 2004
February 8, 2004
May 21, 2004
13TeR wrote: Jag bytte pastan till OCZ ULTRA 2, hade ingen annan liggande. Jag satte en extern tempmätare på flänsen och den är 26.6 grader, fattar inte att den visar 57 grader i datorn då.. Kan det stäma.
Har en 7K-CU på min P4c 3.2 som ligger på 55-60*C i load med Artic Silver 5, den externa tempen visar 37.7*C så det kan nog stämma.
February 8, 2004
March 23, 2004
Min polare har samma fläkt och prolle och den ligger på 45 load, medans min ligger vid 60 grader..
Kolla om det finns nån bios updatering till moderkortet, jag kollade igår och upptäckte att det fanns en updatering som fixar "problemet med att moderkortet läser av fel temp".
Det kan ju vara nått sånt fel..
March 16, 2002
Borde inte flänsen vara TYP lika varm som CPUn vid 55 grader? Isf skulle ju flänsen verkligen kännas varm. Ska man verkligen lita på temperaturerna som man får från datorn?
När min CPU är 45 grader är flänsen kall. Alltså den är inte ens ljummen, den är kall. Jag tror den visar fel temp...
March 16, 2002
Jag vet att sensorn mäter på CPUn. 🙂
Men om inte flänsen blir varm när CPUn är varm så betyder väl det att den inte leder bort värmen som den ska? Liksom?... 🙂
En annan grejj; min NB är 28 grader enligt datorn, men känns som 45 på flänsen. Där är det tvärtom alltså. Senorn MÅSTE ljuga i det fallet för jag känner skillnad på 28 halvljumna grader och ca 45 grader varm. 🙂
February 8, 2004
1 Guest(s)