January 2, 2003
Jag har en P4 2,4ghz 533 och MBM 5 brukar visa att CPUn ligger på 50-51 grader i full load och runt 30 grader idle (utan att spela nåt, små surfar) och jag hade tänkt mig att överklocka den till 3ghz och undrar om det blir för varmt med den fläkten som jag fick med när jag köpte cpun (box paket)?
PS: Använder inga chassin fläktar, Case ligger på runt 35 grader
January 2, 2003
March 10, 2003
Tja.. är ju inte ens säkert att du kommer upp till 3Ghz.
Mycket som spelar in. Men låt helst inte tempen gå över 65.
Skall du klocka med är det kanske dags för en ny fläns isf.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 2, 2003
January 2, 2003
January 2, 2003
February 23, 2004
Robin wrote: hur mycket då?
Livstiden blir ca 143 dagar kortare.
IRONI. Man kan OMÖJLIGT säga hur mycket kortare livstiden blir. Ungefär lika enkelt som att gissa hur lång livstid du kommer att ha? Knarkar du och super så kommer ju din livstid att sänkas drastiskt men att säga hur mycket kan ingen spå i. Detsamma gäller datorer. Kanske lite skev parallell men hoppas att du förstår.
July 8, 2004
pcw wrote: [quote=Robin]hur mycket då?
Livstiden blir ca 143 dagar kortare.
IRONI. Man kan OMÖJLIGT säga hur mycket kortare livstiden blir. Ungefär lika enkelt som att gissa hur lång livstid du kommer att ha? Knarkar du och super så kommer ju din livstid att sänkas drastiskt men att säga hur mycket kan ingen spå i. Detsamma gäller datorer. Kanske lite skev parallell men hoppas att du förstår.
mmm skulle inte forvana mig om inte din cpu skulle do direkt om du haller lite starksprit och lite kokain over din cpu
2 Guest(s)