January 16, 2005
har kört programmet 3 ggr på denna datorn (den som står i sign)
har scorat två gånger på nåt med 14000 och en gång på 18500.
detta tycker jag verkar väldigt lågt och undrar därför vad man kan göra för att höja den.
jag är inte inne så mycket på att klocka datorn men jag undrar vad det finns för inställningar i BIOS och i Windows som gör att man eneklt kan få upp poängen.
kom på nu precis att jag ska aktivera Dynamic Overclocking i biosen och köra den visserligen inte på det högsta men ändå så det ökar lite.
som sagt inte en massa sånt att voltmodda eller sätta upp volten till skit stora mängder utan mer bara så man får det stabilt. har bla hur att man ska kunna höja volttalet på minnet lite så blir det stabilare och sånt. de e mer i den stilen.
sen är det även så att datorn är helt ny och windows ny installerat så det kan mycket väl finnas jätte simpla inställningar som jag har missat eller drivrutiner som jag inte installerat, så där är alla förslag välkommna
om man kollar på mitt system, vad borde jag ligga på i score???
January 16, 2005
asså jag installerade om datorn idag eftersom att jag har haft väldiga problem med mitt grafikkort (har haft ryck i grafiken var femte sekund) men detta verkar (peppar,peppar ta i trä) ha försvunnit nu vid ominstallation. drivisar som jag har hunnit lägga in är:
Grafikkort - ATI 5.3
sen har jag lagt in drivisar till ljudkort och nätverkskort.
vet att det finns drivisar till både processor och chipset men blir itne de installerade när windows installerar???
hur som helst så tror jag att mina grafikkorts problem började efter att jag installerade chips driven och därför har jag väntat med den. vet inte om de har med den att göra men om det nu kanske kan börja funka normalt vill jag inte klydda för mycke.
BTW så e datorn inte överklockad överhuvudtaget, det ända som ska göras är att jag ställer inte Dynamic Overclocking så att den typ clockar 4% eller nåt sånt. (orginalkylning på graffekortet så jag vågar inte prova för mycke)
kan det finnas inställningar i BIOS som hjälper. har ställt in så att UDMA används automatiskt nnu för de var inte fixat innan.
2 Guest(s)