Höja 3DMark score|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Höja 3DMark score
Nutty
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 167
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 26, 2005 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

har kört programmet 3 ggr på denna datorn (den som står i sign)
har scorat två gånger på nåt med 14000 och en gång på 18500.
detta tycker jag verkar väldigt lågt och undrar därför vad man kan göra för att höja den.

jag är inte inne så mycket på att klocka datorn men jag undrar vad det finns för inställningar i BIOS och i Windows som gör att man eneklt kan få upp poängen.

kom på nu precis att jag ska aktivera Dynamic Overclocking i biosen och köra den visserligen inte på det högsta men ändå så det ökar lite.

som sagt inte en massa sånt att voltmodda eller sätta upp volten till skit stora mängder utan mer bara så man får det stabilt. har bla hur att man ska kunna höja volttalet på minnet lite så blir det stabilare och sånt. de e mer i den stilen.

sen är det även så att datorn är helt ny och windows ny installerat så det kan mycket väl finnas jätte simpla inställningar som jag har missat eller drivrutiner som jag inte installerat, så där är alla förslag välkommna

om man kollar på mitt system, vad borde jag ligga på i score???

HarpaE
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 131
864847
March 26, 2005 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Du borde lätt ha över 20k i 3dmarks 01, vet inte varför du får så lågt, ge mer info om dina drivisar och dyl.

Nutty
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 167
864851
March 26, 2005 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

asså jag installerade om datorn idag eftersom att jag har haft väldiga problem med mitt grafikkort (har haft ryck i grafiken var femte sekund) men detta verkar (peppar,peppar ta i trä) ha försvunnit nu vid ominstallation. drivisar som jag har hunnit lägga in är:

Grafikkort - ATI 5.3
sen har jag lagt in drivisar till ljudkort och nätverkskort.

vet att det finns drivisar till både processor och chipset men blir itne de installerade när windows installerar???

hur som helst så tror jag att mina grafikkorts problem började efter att jag installerade chips driven och därför har jag väntat med den. vet inte om de har med den att göra men om det nu kanske kan börja funka normalt vill jag inte klydda för mycke.

BTW så e datorn inte överklockad överhuvudtaget, det ända som ska göras är att jag ställer inte Dynamic Overclocking så att den typ clockar 4% eller nåt sånt. (orginalkylning på graffekortet så jag vågar inte prova för mycke)

kan det finnas inställningar i BIOS som hjälper. har ställt in så att UDMA används automatiskt nnu för de var inte fixat innan.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
864860
March 26, 2005 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Chipset drivrutinerna som windows installerar suger dolme så byt dessa till de du fick med på en skiva till ditt moderkort.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 342
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL