June 6, 2006
Tjenare , jag skulle vilja öka volten litegrann för jag får bara upp den i 2400-2500mhz innan den lägger av . då har jag ändrat spänningen från 1.350 - 1.400v som tyderligen är de mästa :S
Det är så att jag inte kan ändra spänningen i BIOS så jag gör de i programmet "Central Brain Identifier"
Det står "Max VID" 1.400v . Så jag kommer ej över 1.4v 🙁
Nån som vet hur jag kan göra med det ?
Tack för svar snarast ..
June 6, 2006
ORCA wrote: [quote=GoesHs]Jag kör min x2 3800+ på 2.6 ghz med 1.400v .. De går PRIMA fint ..
Hur skall du ha det? 🙄 Det är väl moderkortet som sätter P.
Jag har skrivit lite fel där , 2400-2500mhz är utan att höja spänningen , och 2.6ghz med höjd spänning....
Templar- wrote: GoesHs du skriver typ en tråd om dan om dina överklockningsproblem.
Jag tycker du ska köpa ett nytt moderkort, ett moderkort som man kan klocka lite med.
Jag har tyvärr inga exempel, men mitt i sign kan man iaf göra allt det som du inte kan enligt dina trådar..
Okej jag ska sluta skriva da.
February 3, 2003
Templar-: Det där var väl ändå en onödig kommentar? Detta forumet är till för att folk ska kunna ställa frågor om sina problem. Om man känner att man behöver hjälp med något så är man berättigad att skapa en tråd och fråga. Vad händer om alla börjar känna "Fan jag gjorde en tråd innan, jag kan ju inte göra en ny idag om ett annat problem", så skulle forum-aktiviteten här vara längre än den redan är. Oavsett om kommentaren var menad som något komiskt så var den ändå onödig.
GoesHs: Har du problem så fortsätt posta. Sluta inte p.g.a. en sådan kommentar. Du kan ju försöka göra en vmodd på kortet?
September 26, 2005
Hrm, min am2 x3800+ vill bara göra 2300 Mhz stabilt 1,45 vcore. Körde den i 2600Mhz, 48 memtestrundor, 4 fel, inte så farligt. Men vill inte ha något fel, tror det är minnena som inte vill som dom ska kör på ett par Crucial Ballistix ddr533, CL3, fixade till sköna timings på dom och ökade volten, men tror dom blir för varma helt enkelt och 48 rundor i Memtest är runt 24 timmar så.... snyggade till timingsarna nu och ökade bara till 2300Mhz, tajta timings och lite överklockning kan ge fin prestandavinst också ?
March 7, 2003
tjena!!
När vi ända snackar X2 3800+ och överklockning här så undrar jag en sak med 😛 ...håller på att inhandla delar till ett sånt system (939) och vill ju inte råka på ett mobo som det inte går att höja v-core o dyliga problem på 😮
Är det någon som har nå tips på ett bra OC mobo? även någon bra cpu kylare?
Tycker för övrigt att ni får bra resultat på era prollar här 😀
2 Guest(s)