July 3, 2003
Då bestämmer jag mig för Papst 19dB 🙂 Men har en fråga till nu.
Ska jag även byta ut mina Enermax 80mm Silent Fan mot Papst 19dB eller ska jag spara dem? Enligt GTEK låter de från ~14dB till ~32.6dB men jag vet inte hur mycket de blåser gämtemot ljud jämfört med Papst.
Vilken av de här konfigurationerna skulle ni välja?
•7st PapstNGML 19dB
•7st Enermax Silent Fan 14-32.6dB (enligt GTEK)
•2st Enermax & 5st Papst
•Valfri mängd av Papst resp. Enermax
September 17, 2003
Snap wrote: Om man kör 47 dB då ska de vara värt de oxå, menar då ska de vara fett bra kylning.
Helst ska man ha nedsatt hörsel 🙂
Är rädd för att det inte räcker med att höra dåligt.
Köpte Ystech 120mm, 45dB på gtek.se och 2st överröstade min kompis köksfläkt(5-10m bort) när vi stod i köket. Och vi läser på riksgymnasiet för döva & hörselskadade....
är typ döv utan mina hörapparater men fläktarna hörde jag nästan ändå. å man vill ju höra annat, om inte fläktljud kanske
October 4, 2002
Snap wrote: Intressant, fint skrivet Tobiaz 🙂
:heart: :square:
Har för övrigt bara 12dB Papst-fläktar i datorn, utom i nätaggregatet som är ett Antec-agg på 380W - och jag hör iaf datorn mer än med mitt förra nätaggregat som jag hade en Papst 12dB i. Då var den helt knäpptyst... hörde den inte på 2 meter säkert...
Har inte orkat byta i Antecen, och vet inte om jag vill bryta garantin 😕
Vet inte om den klarar sig med en Papst bara heller... mitt förra nätaggregat gick ju sönder typ 3-4 veckor efter det att jag hade bytt...
Sammanträffande? Eller var det det? 😉
October 12, 2002
Snap wrote:
Om jag minns rätt så låter ca 23 dB dubbelt så mkt som 20 dB så de är en bra skillnad.
Det där e är helt korekt, jag tycker du ka välja den som låter lite mer, 19 är fortfarande så pass lite så det lär knappast bli störd av de.
din fläkt som låter 22 dB låter dubblet så mkt som en 19 dB så...
June 28, 2001
jag stör mig på min papst 12db fläkt iaf, den är ganska tyst när man håller den i handen men nuddar den plåten så låter det mkt mer, min sitter i gummi men det är endå ett kraftigt blåsljud.
jag har en 92mm fläkt på 5 volt som blåser mer och låter absolut inte mer än papsten, så jag vetefan om den är värd så mkt pengar.
October 12, 2002
du kommer inte höra 19 dB, din cpu-fläkt, hårddiskarna, grafikkortet och cd-romen.
den tystaste hårdisken, som jag vet ,Seagate Barracuda låter ~3 gånger så mkt som papst fläkten 19 dB... så det spelar ingen roll.
Och ni som säger att ni stör er på en 19 dB det är förmodligen inte den som låter, utan suset eller vibrationerna i datorn...
1 Guest(s)