March 10, 2003
Den här frågan dyker upp hela tiden så jag har gjort en liten Guide om hur man går till väga, guiden finns på denna länken:
Letar du efter ett grafikkort i ~2000kr klassen, är det ett Geforce 6800LE som är det själklara valet. Det presterar bättre än ett Radeon 9800Pro, samt att du kan med lite tur få det att fungera i 16 pipes (istället för 8), och då är det överlägset.
August 11, 2004
GroundX wrote: [quote=ocz][quote=GroundX]går det inte att låsa upp pipelines på 9800pro?
har inte letat någonting iofs men om någon vet på rak arm så kan nu ju säga det 😉
Nej det kan du inte.
ok, bara att göra OC då :-({|=
det du kan göra är att flasha om det till ett xt om du har r360 kärnan
August 16, 2002
ska typ köpa ett 6800LE, men hur stor är sannolikheten att den inte fungerar?
edit: modden alltså... hur stor är sannolikheten att modden inte fungerar...
edit2: ett 6800nu kostar bara typ 500 spänn mer än ett 6800LE... hmm... aja nån får svara på min fråga ovan innan jag bestämmer mig
November 18, 2003
keffing wrote: ska typ köpa ett 6800LE, men hur stor är sannolikheten att den inte fungerar?
edit2: ett 6800nu kostar bara typ 500 spänn mer än ett 6800LE... hmm... aja nån får svara på min fråga ovan innan jag bestämmer mig
köp ett nu e större chans att kunna låsa upp de helt, en kompis köpte ett leadtek me nvidia kylaren o han lyckades låsa upp de till 12/6
July 22, 2003
Snowman89 wrote: [quote=keffing]ska typ köpa ett 6800LE, men hur stor är sannolikheten att den inte fungerar?
köp ett nu e större chans att kunna låsa upp de helt, en kompis köpte ett leadtek me nvidia kylaren o han lyckades låsa upp de till 12/6
Med både 9500 och 9800se har det varit tvärt om. Att det blivit svårare och svårare att få tag på ett kort som går att modda, vet inte hur det är med nvidias kort men skulle tro att det är samma där.
November 18, 2003
smurfen- wrote: [quote=Snowman89][quote=keffing]ska typ köpa ett 6800LE, men hur stor är sannolikheten att den inte fungerar?
Med både 9500 och 9800se har det varit tvärt om. Att det blivit svårare och svårare att få tag på ett kort som går att modda, vet inte hur det är med nvidias kort men skulle tro att det är samma där.
heh, lästa va ja skrev nu o de blev lite halv fel, jag menade att du skulle köpa ett non ultra (nu) 🙂 för de e större chans o låsa upp de helt än ett LE
August 16, 2002
Snowman89 wrote:
heh, lästa va ja skrev nu o de blev lite halv fel, jag menade att du skulle köpa ett non ultra (nu) 🙂 för de e större chans o låsa upp de helt än ett LE
hehe... aja sak samma...
är det nån som kan skriva upp vilka klockfrekvenser på minne/gpu de 4 olika korten har? alltså LE, NU, GT och Ultra
November 18, 2003
keffing wrote: [quote=Snowman89] heh, lästa va ja skrev nu o de blev lite halv fel, jag menade att du skulle köpa ett non ultra (nu) 🙂 för de e större chans o låsa upp de helt än ett LE
hehe... aja sak samma...
är det nån som kan skriva upp vilka klockfrekvenser på minne/gpu de 4 olika korten har? alltså LE, NU, GT och Ultra
LE:300/700
NU:325/700
GT:350/1000
ULTRA:400/1100
August 16, 2002
Snowman89 wrote:
LE:300/700
NU:325/700
GT:350/1000
ULTRA:400/1100
aja jag antar att LE och NU använder sämre minnen än GT och Ultra, så det är väl ingen chans att man klockar upp dom i 1000mhz... men coren då, hur bra klockar den ungefär? har inte en blekaste liksom... har precis beställt ett LE, och kommer köra 80W tec o vatten på den....
March 10, 2003
mitt NU klarar som i sign klarar 406/926 med orginalkylningen. sänker jag sen minneshastigheten så kommer coren högre och tvärt om.. skulle nog komma rätt högt upp om man voltmoddar och monterar en lite finare kylning. 400 på coren och 900 på minnet kan du klara med lite tur, kör du sen med så fin kyling så:)
1 Guest(s)